tirsdag den 5. februar 2013

Støv til håret

For et par uger siden fik jeg farvet og klippet mit hår. Jeg fik klippet en betragtelig del af, da jeg har meget tyndt hår og altid har kæmpet med ikke at kunne få det til at sidde ordentligt (- du ved...på den der "pufagtige" måde). Jeg er vild med min nye frisure, men fylden er stadig svær at få frem.

Jeg har brugt litervis af saltvandsspray for at få struktur i håret, men efter min klipning havde jeg ikke fået fyldt depoterne op, og derfor var der ikke mere saltvandsspray. Så da jeg for et par dage siden så, at Cocopanda ville give 20 stk. Osis+ Dust It Light Control væk til anmeldelse, var jeg helt klar til at prøve dette produkt. Indlægget her er derfor sponsoreret af Cocopanda, men er udtryk for mine egne holdninger. 
Generelt vil jeg gerne rose Cocopanda for deres hurtige levering. Jeg bestilte for kort tid siden shampoo og balsam ved dem, og dagen efter bestilling var produkterne fremme. Det må da siges at være service.

Jeg må hellere forberede jer på, at det ikke er første gang, jeg prøver Osis+ Dust It. For en del år siden havde jeg superkort hår og brugte Dust It hver dag, så jeg kan nok desværre ikke se produktet med helt nye øjne. Til gengæld har jeg flere erfaringer med produktet.

Hvad er Dust It?
Osis+ Dust It er et let hårpudder, du kan hælde ud i hænderne og fordele i håret, eller fordele direkte i sektioner af håret (ved hårroden). Her suger pulveret overskydende fedt op af hårbunden, giver fylde og en mat effekt. Faktisk lidt samme effekt som en saltvandsspray.


















  



Fordelene 
Den største fordel ved produktet er, at man ikke bruger særligt meget ad gangen, da der kun skal drysses ganske lidt i hårbunden. Produktet giver megen volumen til trods for at den kun skulle give let hold. Pulveret er nemt at fordele, og det er ikke nødvendigt med forskellige farver hårpudder til forskellige hårfarver, da pudderet blender fint ind. Et plus er også, at frisuren kan "restyles" gennem hele dagen, så du behøver ikke gøre andet end puffe lidt op i håret, for at din frisure friskes op igen.

Ulemperne
Den største ulempe ved produktet er dets reaktion overfor fugt. Er der det mindste fugt i luften, kan produktet have en tendens til at kage sammen i hårbunden, hvilket ikke er den mest rare fornemmelse. Jeg synes også, at mit hår bliver en smule mere elektrisk af at bruge pudderet. Dette sker med sikkerhed fordi jeg fjerner fugt og fedtstoffer fra håret. Desuden kan jeg have mine tvivl om, hvor stor forskel der er på en billig babypudder og så på denne pudder? Min logik siger mig, at der må være en forskel, men hvilken? Er der ikke den store forskel, kan én af ulemperne være prisen, som ligger på 79 kroner for 10 gram på tilbud, og oftest fra 80 kroner op op, når det ikke er på bud.

Samlet vurdering
Jeg synes produktet har nogle klare fordele. Det er nemt at have med i tasken og frisuren kan restyles i løbet af dagen. Jeg får volumen i mit hår, som holder godt og mit hår føles tykkere. Produktet holder lang tid og kan bruges i såvel langt som kort hår og uanset farve. Jeg kan dog godt have følelsen af, at producenten narrer mig lidt ved at skulle betale 59 kroner, hvis der i virkeligheden dybest set er tale om et produkt svarende til babypudder. Desuden synes jeg det er irriterende at min hårbund bliver kaget til hvis der er fugt i luften og elektrisk af brugen, men i det hele taget er jeg rigtig godt tilfreds med produktet. Det gør hvad det skal, for jeg har lækker volumen i håret, og det er lækkert, at jeg har muligheden for at "restyle" i løbet af dagen. Skal jeg give det et antal stjerner ud af 10, ville jeg give det 8.

Hvor kan produktet købes?
Har du lyst til at prøve Osis+ Dust It, kan du købe det her til 79 kroner, og den pris kan jeg godt leve med, hvis jeg (som sagt) får andet end 10 gram babypudder for pengene :)

Har du prøvet Osis+ Dust It, og hvad synes du om produktet?

Ingen kommentarer: