torsdag den 28. februar 2013

5 ting du (måske ikke) vidste om mig

Efter opfordring fra den skønne Birgitte, der har bloggen "Livet på Vestegnen", har jeg nu besluttet at være med i legen "5 nye ting om dig selv."

Jeg synes godt opgaven kan være svær, for det er jo ikke sikkert I lige synes, det er så spændende at læse om, som jeg formoder. Men here goes:

1. Jeg er dødsensræd for at flyve! Al logik forsvinder fra mit hoved. Jeg måtte have tabletter sidste gang jeg skulle flyve, og stadig panikkede jeg. 
Jeg ved, at det at flyve statistisk set er sikkert, men derfor er jeg stadig overbevist om, at netop det fly jeg sidder på har en defekt, at jeg intet kan gøre i flere kilometers højde, og at jeg smadres med en million km i timen mod jorden. Derfor har turene udenlands været meget få :)

2. Mit yndlingsfag i gymnasiet var billedkunst. Alt det med at tolke billeder og selv kreere var lige mig. I det hele taget elsker jeg smukke ting (også make-up osv.!) Måske skulle jeg have valgt en anden uddannelse? ;)

3. Jeg elsker at se nørdeprogrammer i tv, så som "Mythbusters", historiske programmer om romerriget og Egypten, samt vidensprogrammer om hjernen og lignende. Og når jeg ser de programmer, kan INGEN få kontakt:) jeg kan godt høre du taler til mig, men det når ikke så langt, at jeg får handlet på det:)

4. Apropos nørd har jeg/har jeg altid haft nørdede interesser. En sommerferie købte min søster og jeg stramaj, og al vågen tid blev efterfølgende snart brugt på dette :) af nørdede interesser kan også nævnes taskeflet og tværfløjtespil. I folkeskolen havde jeg også en interesse med at lære udenad, hvilket udmundede i, at jeg efterhånden kunne huske "Peters Jul", replikkerne til Grease og diverse sangtekster udenad :)

5. Jeg blev sygemeldt med stress under min uddannelse som lægesekretær og prøver stadig at passe på mig selv først og fremmest. Det er ikke noget jeg taler så meget om, for jeg synes stadig det er omgivet af tabu. Jeg prøver at styre mig selv i en retning, hvor jeg føler mig godt tilpas med det, jeg laver.

Er der ellers noget I vil vide? Så smid da lige et spørgsmål som kommentar herunder :)

Hvad med jer, Frøken Fregne og Walkinrunout.. Er I med?? :)

4 kommentarer:

Tine Lildballe sagde ...

Jeg er i den grad med! :) :D

walkinrunout sagde ...

øhh ok... jeg elsker selv at læse om alle disse "spændende ting" hos andre, men jeg er selv lidt for dårlig til, at "åbne op"...
Men Anja... jeg tager udfordringen op... og gør mit bedste :-)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Tine: Sejt :)

walkinrunout: Du er SÅ sej, Lise - har stor respekt for det, og glæder mig til at lære dig bedre at kende :)

Birgitte sagde ...

Undrer mig slet ikke at dit favorit-fag var billedkunst ;-)