onsdag den 2. januar 2013

Godt nytår!

Kære alle sammen.

Jeg håber, at I er kommet godt ind i det nye år?

Jeg havde en fantastisk nytårsaften med min søster og hendes familie, samt J. Vi fik en skøn treretters menu udefra. Vi fik skudt bordbomber af en masse, spillede Bezzerwizzer i timevis og "gangnamstylede" os ind i det nye år (min yngste niece på 5 var sej og agerede danseinstruktør for os alle) :)

 Min søster og jeg syntes vidst begge, at aftenen var alt for hurtigt gået. Vupti - så var det bare et nyt år. Jeg fandt ud af, at vi begge altid har haft det lidt svært med nytårsaftner. Vi bliver lidt småtriste til mode og kan slet ikke forholde os til, at endnu et år er gået - på godt og på ondt.

Særligt 2012 synes jeg har været et krævende og til tider opslidende år for mig. Når jeg i halvlange perioder herinde ikke har skrevet, har det været fordi jeg har været godt og gammeldags tørlagt for energi. Jobsøgningen har krævet al mit hjerteblod. Alle tankerne omkring hele min situation og det, at jeg har opbrugt min dagpengeret til april, tærer på det samlede energiniveau. Jeg ved ikke, om det er forståeligt. Jeg tror først helt man kan sætte sig ind i det, når man har været i det.

Megen tid og mange tanker er gået med at finde på nye ideer, nye løsninger. Jeg har tænkt meget på, om jeg skulle satse på at fortsætte i den gamle rille, eller om jeg skulle finde på noget nyt at læse til. Foreløbig er jeg ved at undersøge, om nogle af ideerne kunne blive til virkelighed. Jeg føler ikke jeg udvikler mig mere ved at komme på jobsøgningskursus for 4. gang. Det sværeste er at forholde sig positiv og optimistisk til en træls situation.  Det er netop derfor jeg denne jul bare har nydt at have fri fra alting - at være offline i alle henseender. Det har jeg trængt til.

Nytårsfortsæt? Dem har jeg ingen af. Men jeg håber, at 2013 bliver et godt år for mig, mine kære og for jer og jeres. Et godt år, hvor der er plads til optimisme, og at håbet for fremtiden bliver vakt til live for os alle igen.

Jeg vil gerne sige jer tak for jeres altid søde og opmuntrende kommentarer og håber, at I vil blive ved at læse med. I gør det hele så meget sjovere!

GODT NYTÅR ALLE SAMMEN! :)

3 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Godt nytår Anja - jeg håber 2013 bringer et job til dig :-)

Tine Lildballe sagde ...

Krydser sådan fingre for dig! Jobsøgningskursus for 4.gang lyder godt nok heller ikke særlig motiverende. Jeg synes det er rigeligt at være det 1. gang. Kunne faktisk godt have nøjedes med den første uge, men tager da lige tre mere.

Glæder mig til at høre mere om dine planer og håber, at det hele lykkedes :) Masser af positive tanker herfra i hvert fald.

Anja Sand Bjerre sagde ...

Birgitte: Mange tak - og i lige måde :) Ja, jeg håber også der kommer job - ellers må jeg jo se, om der er noget spændende jeg vil læse til.

Tine: Mange tak søde Tine! :)