fredag den 18. januar 2013

Clarins

UPS.. det gik op for mig i går, at der var nisser i maskineriet - overskriften Origins var vidst ikke HEELT sigende, når det handlede om Clarins hele vejen igennem!! :D SÅ her kommer indlægget - forhåbentlig uden nisser indblandet! Beklager fejlen! :)

 I december var jeg så heldig at vinde et kropsplejesæt (bestående af to olier) fra Clarins hos skønhedsguruen over dem alle. Det er dog først nu jeg synes, at jeg kan give en anmeldelse, da jeg lige skulle have lidt tid til at prøve olierne ordentligt af.

Smørelse her og smørelse der
De to olier jeg vandt, var "Huile tonic" til kroppen og "Huile orchidée Bleue" til ansigtet.
Huile tonic lover at forbedre hudens elasticitet og fasthed og indeholder olier fra geranium, mynte og rosmarin, der skulle virke stimulerede og opstrammende på huden. Desuden indeholder den hasselnøddeolie, der skulle virke fugtgivende.

Ansigtsolien skulle være mest beregnet til hud, der har behov for fugt, og skulle tilføre huden friskhed og glød. Indeholder olier fra patchouli og blå orkidé. Disse olier skulle virke livgivende for huden. Desuden indholder produktet, ligesom kropsolien, hasselnøddeolie for at tilføre fugt.


Begyndervanskeligheder
I starten smurte jeg kropsolien ind efter badet, efter jeg havde tørret mig, ligesom der nu stod på indlægssedlen. Jeg undredes noget over, at der blev brugt forholdsvis meget olie på kort tid. Så kom jeg til at kigge på selve glasflasken og opdagede, at der stod, at olien skulle masseres ind på våd hud. Derefter et koldt bad. Det ærgrede mig faktisk lidt, at informationerne på flasken og indlægssedlen ikke var overensstemmende, for "bad-olie-koldtbadsløsningen" var meget bedre, og jeg sparer nu væsentligt flere af de dyre dråber.
Ansigtsolien var jeg også lidt i tvivl om, hvorledes jeg skulle bruge, da glasflasken indikerede "serum" i min verden. Jeg fandt ud af, via indlægssedlen, at olien kunne bruges i stedet for en natcreme.

Samlet set
Kan man sige om produkterne, at man muligvis skal holde sig fra dem, hvis man er allergiker. Produkterne indeholder mange duftolier, som nogle allergikere nok ikke vil kunne tåle. Er du ikke allergiker, vil jeg virkelig anbefale disse olier. Jeg er personligt vild med duftene, men vil anbefale, at man dufter produkterne inden køb. Det er nok ikke alle der vil kunne lide duften, da den kan virke lidt skrap. Jeg undlader at tage ekstra parfume på, hvis jeg bruger produkterne. Parfume holder jegså væk fra shampoo og des lige, så jeg kan godt forsvare, at have disse produkter med duft, men det er smag og behag.

Designet gør, at jeg sagtens synes, jeg kan have produkterne stående på toilethylden. Begge olier er i glasflasker og ser lidt eksklusive ud, synes jeg. Især ansigtsolien er nuttet med dens lille pipette. Dette kunne jeg ønske, at kropsolien også havde, da den er mere svær at dosere.

Kropsolien fugter helt utroligt godt og trænger godt ind i huden, så jeg har ikke følt, at jeg har været glat som en ål, som jeg har gjort ved nogle kropsolier. Til gengæld tilfører olien huden masser af fugt, og huden efterlades lækkert blød. Det er et kæmpe plus i min bog! Eneste minus er, at den er svær at dosere, da man skal hælde den ud af flasken.

Ansigtsolien er utroligt nem at dosere og drøj i brug, da den kommer med en pipette. 4 dråber når rigtigt langt, og olien har gjort min ansigtshud blød og spændstig. Fantastisk olie! Er helt sikker på, at det ikke bliver min eneste flaske.

Har du prøvet produkter fra Clarins og hvad synes du om dem?

Ingen kommentarer: