tirsdag den 27. november 2012

Update Ladycup

Kan I huske, at jeg for lidt over en måned siden nævnte, at jeg have fået denne her, og at jeg ville vende tilbage med en lille update? 

Jeg vil starte med at sige, at jeg er meget imponeret over denne her opfindelse. Jeg er gået fra at være dybt skeptisk og tænke "HUMBUG!" til inkarneret fan. Jeg ville ønske, at jeg var startet meget tidligere med at købe den, for den er bare så meget mere behagelig at gå med. Jeg har også følt mig mere lækker og ren end jeg har gjort når jeg har gået med bind. Tamponer har tit ødelagt slimhinden så det har gjort rasende ondt at skulle tage den ud. Bind indeholder stoffer der kan give irritation for neden, og i det hele taget synes jeg bare ikke det er lækkert at gå med. Men den her cup er fantastisk.. ingen irritation og ingen følelse af at være klam.

Jeg vil dog sige, at jeg ikke var synderligt imponeret efter første gangs brug. Jeg syntes det var ubehageligt at skulle have cup'en ud og indføring var heller ikke nemt. Cup'en var noget stiv først, men efterhånden som den blev brugt og bøjet sammen et par gange, blev den mere blød. Første gang prøvede jeg den kun et par timer ad gange i 2 dage og var skuffet over produktet. Men jeg siger: giv det en chance på et par mdr, og jeg er sikker på du er solgt. Allerede her anden gang kan jeg teknikken, og jeg har brugt den hele vejen igennem uden problemer af nogen art. Nu har jeg overhovedet slet ikke skyggen af lyst til at gå over til bind igen (adr!)

Jeg er efter de to første ganges brug kommet frem til at:

1. Hygiejnen skal være i orden når du bruger cup'en. Sørg for at  vaske dine hænder eller spritte dem af inden du isætter cup'en eller tager den ud. Jeg tager cup'en ud og skolder den inden jeg går i seng - så er den klar til næste dag (jeg sover ikke med den)
2. Find ud af, hvor tit DU har brug for at tømme cup'en - det er meget individuelt (dog max. 12 timer)
3. Frem for alt, så SLAP AF når du skal isætte cup'en eller have den ud - ellers gør du det umuligt for dig selv.
4. Når cup'en skal i, kan du fugte kanten med vand, for at gøre det nemmere
5. Når cup'en skal ud, så SLAP AF, vrik den roligt fra side til side, indtil du med en finger kan presse sammen om cup'en og bryde vacuum'et. Lav en fold på cup'en og træk den ud. Tøm den i toilettet, tør den af med en intimserviet, eller vask den med den tilhørende sæbe, og sæt den på plads igen. Nemmere bliver det ikke. Og du kan jo bare vente med at tømme den, hvis du er til fest.
6. Nej... der ligger ikke blod og "skvulper rundt"... som en så "lækkert" sagde til mig. Det bliver i cup'en, selv når man tager den ud.
7. Cup'en kan ikke "vandre op". Ligesom en tampon, holder underlivsmusklerne den på plads.
8. Kan du mærke cup'en, har du sat den forkert i. Den skal ikke kunne mærkes.

Billedet er fra Ladycup.dk


Vil du vide mere om Ladycup, kan du læse mere her

2 kommentarer:

Tine Lildballe sagde ...

Jeg tror bare at jeg skal tage mig sammen til at bestille sådan en her! Har hørt så meget godt om dem efterhånden og er træt af, at min underliv går amok på mig hver eneste måned. Hverken bind eller tamponer er optimalt for mig, alt giver bare rod i systemet!

Anja Sand Bjerre sagde ...

Tine: Jeg har helt klart ikke andet end gode ord om Ladycup - bliver kun mere og mere glad for den.
Jeg har altid haft mange smerter under mens - de er der stadig, men synes også det er blevet bedre efter jeg begyndte med cup'en.
Jeg vil anbefale dig at købe en samlet pakke her: http://ladycup.dk/tilbudspakker-29

Der er alt hvad du skal bruge. Og giv det en chance. Første gang skal man lige finde ud af, hvordan den skal bruges. Du kan altid bare skrive til kundeservice på Ladycup.. og ellers kan du bare spørge mig - så skal jeg se om jeg kan svare :)