onsdag den 7. november 2012

God energi på 10 minutter!

Som jeg skrev i går, prøver jeg at gøre noget godt for mig selv ved at træne jævnligt. Og så igen - nogle gange får jeg det ikke gjort fordi jeg simpelthen føler mig fladmast og udkørt. Netop dette er jo en ond cirkel, fordi jeg kun bliver mere træt af intet at lave.

Jeg er medlem i DGI-huset i Herning og går til Bodypump et par gange om ugen eller tre. Det er det allermest optimale for mig. Alligevel må jeg indrømme, at vejret ikke er super tillokkende for tiden, at der har været stress på, at jeg er fuld af dårlige undskyldninger, og at jeg ikke er den bedste motivator for mig selv, når det sker. Det har derfor i nogle uger været et problem at få slæbt mig af sted til træningen - med aflyste timer og dårlig samvittighed over min egen sundhed til følge. 

Heldigvis kender jeg en super sej pige, der er i familie med min skønne kæreste. Hun er sprængfyldt med energi. Hun er den type person man kun kan se op til, fordi hun har et drive uden lige.. hvem der bare var så sprængfyldt med energi, drive og optimisme! 

Hun kan motivere mig. Da jeg fortalte hende, at jeg faktisk havde lidt svært ved det med træningen, henviste hun til en video fra hendes hjemmeside. Den består af 10 øvelser du kan lave overalt. Altså ingen plads til dårlige undskyldninger - kun plads til at gøre noget godt for sit eget helbred uden at skulle pakke det store arsenal af træningsudstyr. Det kan jeg lide. Bare følg videoens instruktioner. Der laves følgende øvelser:

10 x Jump Lunge
10 x Mountain climbers
10 x Squat
10 x Push ups (Hvis du er begynder, så udføres denne på knæ)
10 x  One leg jump & twist (Hvis du er begynder, udføres denne på begge ben)
10 x Plank twist
10 x Tricep plank lift
10 x  Plank jump
10 x Crab jump
10 x Crab toe touch



Nybegynder: Hver øvelse udføres 10 gange, af 1 runde, i alt 100 reps.
Øvet: Hver øvelse udføres 10 gange, af 2 runder, i alt 200 reps.
Hardcore: Hver øvelse udføres 10 gange, af 3 runder, i alt 300 reps.

Nu er det så "bare" om at komme i gang for mit vedkommende! 

Har du lyst at følge Camillas skønne træningssite og få ny inspiration til træningen, kan du følge hende her

Hvilket forhold har du til din træning? 

11 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Det svinger meget om jeg træner og hvor meget. Har lige haft en periode, hvor jeg trænede stort set hver dag (dans), men de sidste par uger er det kun blevet til 2 x løb. Har slet ikke tid til motionscentre når børnene er der, så er ikke medlem hos nogle.

Anja Sand Bjerre sagde ...

Birgitte: træning skal være positivt og sjovt! Hvis tiden bare ikke er der i en periode, må man også acceptere, hvordan verden ser ud. Vi gør alle det bedste vi kan i den situation, vi nu lige står i :)

CaMilla sagde ...

Tak for de pæne ord Anja... Dejligt at vide jeg kan motivere og sætte lidt gang i tanker omkring hvordan man griber sin træning an. Der er nemlig mange som tror træning skal tage mere end 1 time for at give resultater. Dette kunne ikke være mere forkert, så grib træningsskoene, sæt noget fedt musik på derhjemme og prøv nogle af mine øvelser. Hvis der er nogle som er lidt svære, så send mig endelig en besked om alternative øvelser eller afprøv lettere versioner selv.

Jadore blog sagde ...

Det er en rigtig fin blog du har :)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Jadore: Tusind tak! Jeg bliver altid super glad når jeg får et kompliment for dette her :) Og for øvrigt har du da også selv en rigtig flot blog :)

walkinrunout sagde ...

Kender godt det med at miste motivationen... jeg gør det når jeg har for travlt med at arbejde, køre rundt med børn osv..
Jeg er heldigvis hurtig til at komme i gang igen.
Jeg bruger også meget youtube til både styrke og yoga bl.a bodyrock.tv og zuzana Light (som er lidt de samme øvelser, som du viser... der kommer bare nye hver dag)

Anja Sand Bjerre sagde ...

walkinrunout: Ja, jeg mister også motivationen hvis alting bare er fortravlet. Heldigvis er det ikke i alt for lange perioder ad gangen. For øvrigt kommer der også jævnligt nye øvelser på CaMillas side :)

Natascha Coester sagde ...

Gode øvelser! Dem vil jeg helt sikkert prøve af, når jeg skifter mine øvelser ud :)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Natascha: det lyder godt :) er glad for at du kan bruge øvelserne, og det tror jeg også Camilla er. Undskylder for øvrigt at jeg har svaret så sent. Har bildt mig ind, at jeg havde fået svaret - men det var vidst kun i mit hoved ;)

Julie sagde ...

Lyder til at være en god måde, at få lidt hurtig energi på :) Er desværre faldet lidt af på den, på det sidste - men skal igang igen!

Anja Sand Bjerre sagde ...

Julie: det kender jeg kun ALT for godt. Vi må lige hive hinanden lidt i ørerne :D