mandag den 8. oktober 2012

This works!


Jeg er ikke helt forsvundet fra jordens overflade. Desværre kan jeg heller ikke love, at jeg er 100% tilbage endnu. Det har været en lidt hård periode for mig, som jeg egentlig helst ikke pladrer for meget op om her. Dette håber jeg, at I kan forliges med, og at I kan forliges med det faktum, at jeg skriver, når jeg lige har energien til det:)

Man kan godt mærke, at det efterhånden er blevet efterår. Vinden river godt i én og det er blevet mørkere. Huden pakkes ind under flere lag, og dette påvirker min hud ufatteligt meget. Den bliver tør som fiskeskæl. Det værste er min hovedbund - den klør og kradser! En gang imellem har jeg endda haft små sår i hovedbunden. Jeg tror vejret har meget at sige, men når den shampoo jeg bruger oveni er fyldt med affedtende ingredienser, parfume og des lige, gør det jo ikke ligefrem problemet mindre. 

Jeg har ledt efter et godt produkt i lang tid og er nu nået frem til noget så kedeligt som Decubals hårserie fra apoteket- bestående af en mild shampoo og en dry scalp treatment (balsam). Begge er uden parfume og parabener.

Shampooen er utroligt cremet og fugtgivende og treatment-balsammen har menthol i sig, der køler hovedbunden. Samtidig fugtes hårbunden og håret bliver blødt. Jeg har indtil videre kun brugt treatment-balsammen i badet, men denne kan også gnubbes i hovedbunden før du skal i seng og skylles ud næste morgen. Det er GUF for mit hår, og min hovedbund føles allerede meget mere fugtet. 

Jeg har prøvet MANGE typer shampoo og kure, og min erfaring er at parfumen og de mange affedtende stoffer skader mere end de gavner. Førhen troede jeg at frisørens shampoo, etc. var det bedste - cremen af cremen - men frisørens produkter (og også de fleste i supermarkedet) har tit en voldsom lang ingrediensliste indeholdende mere eller mindre tvivlsomme ting. Desuden blev det bare for dyrt at give pengene for en shampoo fyldt med parfume og andet møg, der ødelægger min hovedbund. Hvorfor give flere hundrede kroner for shampoo der skader min hårbund, frem for ca. 150 kroner for to produkter der virker? Og ja, jeg ved godt at produkternes look er mindre sexet,men det er jeg ærligt talt ret ligeglad med - det er no bull****  - der ikke gør andet end at virke!

Jeg kan også varmt anbefale Decubals shower & Bath oil hvis du døjer med tør hud - den er intet mindre end fantastisk. Og det er jeg ikke ene om at synes - se bl.a. et par skønne kvinders indlæg omkring den her

Hvad er dit bedste tip til  en sund hud, et sundt hår og en sund hovedbund?

2 kommentarer:

walkinrunout sagde ...

Mit bedste tip er nok ikke at vaske håret hver dag... jeg har dog sommetider lidt svært ved selv at efterleve det, da jeg dyrker sport ret ofte :-)

Anja Sand Bjerre sagde ...

walkinrunout: Jeg synes nemlig at jeg ikke vasker hår med sæbe ofte - faktisk kun hver 3. dag. Men min hovedbund må bare ikke kunne tåle at blive fedtet så meget af - Decubal har virket for mig ;)

God weekend! :)