mandag den 15. oktober 2012

Billige ferieaktiviteter

Nu da det endelig (for manges vedkommende) er blevet efterårsferie, kan det måske være en smule svært at finde ud af, hvad man skal med al den fritid, man pludselig har fået. Desuden må det ikke altid koste noget særligt.

Jeg har heldigvis altid nogle projekter at gå i gang med, så det er ikke noget problem at holde mig beskæftiget, men har jeg nogle ledige timer, ved jeg ikke noget mere fantastisk end at sætte mig og læse. Eneste krav er, at bogen skal fange mig med det samme, og det gør denne her:


Bogen er en spændingsroman, skrevet af Jan Wallentin. Har du kunnet lide "Da Vinci Mysteriet" og lignende spændingsbøger, er jeg helt overbevist om, at du også vil elske denne bog. En beskrivelse af bogen kan findes her Jeg fandt bogen til 99,- i Føtex, men ellers koster den jo gratis at låne på "bibberen" :)

Apropos biblioteket, har jeg altid syntes det var det bedste sted at slå kedsomhed ihjel - for vupti fik man en idé, og det helt gratis.
Efter jeg har været i praktik på Herning Bibliotek, har jeg virkelig fået øjnene op for alle de gratis services der findes, hvis man er oprettet som bruger på biblioteket. Det er dog forskelligt hvor mange gange man kan bruge den enkelte service på en mdr. Dette kommer helt an på, hvor mange licenser dit bibliotek har købt.

Her kan du downloade en applikation til din pc el. Mac. Programmet er i stil med TDC play eller Spotify. Du kan herefter finde det musik du har lyst til mellem 10 mio. numre og afspille dem i programmet.

Vil du bare ligge på sofaen og fede den men samtidig også blive opdateret på noget litteratur, er netlydbog lige noget for dig. Vælg en bog du ønsker og downloadden som mp3 til din computer. Herefter er det nemt at smide lydbogen over på din Ipod/mp3-afspiller.

Stedet hvor du kan downloade e-bøger til din Ipad eller e-bogslæser.

Stream film på din pc. Det er super smart! Det er ikke alle de nyeste film der findes her, men der er et godt udvalg. Der kommer hele tiden nye titler til, og bedst af alt: det er gratis. Du kan vha. et kabel koble din pc til tv'et, hvis du vil se filmen i større format.

Håber, at I kan bruge disse gratis tips til at gøre ferien endnu bedre.

Har du gode tips til billige ferieaktiviteter?

3 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Elsker også biblioteket :-)
Jeg er pt. lige ved at læse Hunger Games triologien, også super god.

Anja Sand Bjerre sagde ...

Birgitte:
Uha ja altså - jeg tror jeg elsker biblioteket så meget, fordi det altid var noget særligt da jeg var barn, bare at kunne låne alle de bøger man kunne slæbe hjem :)

Jeg så Hunger Games i biografen, og nu ærgrer jeg mig så over, at jeg ikke fik læst bøgerne inden - må hellere få gang i dem :) Læser du dem på dansk eller engelsk?

Birgitte sagde ...

Hej Anja - jeg læser dem på engelsk :-) de er ikke svære...
Jeg så desværre også filmen før jeg læste bogen, men er næsten gennem bog 2 nu og det er altså en god serie.