onsdag den 11. juli 2012

Ting at give sig til på en regnvejrsdag

Ja, lad os se det i øjnene - der er vidst dømt ret meget lavtryk over Danmark for tiden, og sommeren vil bare ikke rigtig komme frem. Hvad gør man på en sådan rigtig kedelig gråvejrsdag?Jeg vil her prøve at komme med et par eksempler.

Læs blogs/surf hjemmesider ! 
Det meget naturlige svar på det går vejr udenfor. Jeg kan praktisk talt bruge en helt for- og eftermiddag på at læse alverdens inspirerende blogs om mad, hobbies, mode, ja, en meget blandet landhandel. 
Af gode blogs kan jeg eksempelvis nævne: 

Beautyspace (både den "almindelige udgave" og tablet-udgaven) 

Jeg ved godt der er MANGE flere gode derude, men det er disse jeg lander på rigtig tit. Du kan jo også tage et kig ude i højre side på de sider jeg ellers kigger lidt på. Og ellers er tips om nye inspirerende blogs/sider mere end velkomne.

Besvar spørgeskemaer!
Det er ikke i kommercielt eller sponsoreret øjemed at jeg nævner dette, men jeg selv er medlem af Norstat Panel. Jeg har været det i 3 år efterhånden og har kun gode oplevelser i forbindelse med dette. 
Du melder dig til som bruger og får derefter invitationer til spørgeskemaer på mail. Der er ca. 1-2 om måneden, så du bliver altså ikke spammet. For hvert skema opsparer du point, som du kan bruge i deres shop. Eksempelvis har jeg lige sparet points sammen til et Supergavekort (200 kr.) som nu har givet mig til et gavekort til biografen for 2 personer med gufbilletter.. og det er jo ikke så værst at kunne glæde sig til en god film med popcorn og cola når vejret ikke er det bedste :)

Lav Polyvores over ting, du ønsker dig
Jeg har først for en måneds tid eller to siden opdaget siden Polyvore.com - en super genial side! Reelt er det tilegnet dem, der vil lave modecollager. Jeg bruger den dog også ofte til collager over mange andre ting (hvilket I har måttet lide under - GNÆK GNÆK :D) 
Smart er det med den lille clipboard-funktion, som du kan installere øverst i din browser, og når du så finder noget, du synes er fedt, ja, så trykker du bare på knappen "Clip To Polyvore" og - vupti..så ligger det i mappen på din Polyvorekonto, klar til at lave en fed collage med.

Lav hjemmespa
Er du i hverdagen ikke særligt god til at forkæle dig selv, er det et super tidspunkt at gøre det på, hvis du får en grådag forærende. Lidt damp, en god ansigtsvask, scrub, tonic, og creme kan gøre underværker. Og så kan du jo også lige barbere benene og pleje fødderne og neglene, når du er i gang. Så er du helt klar til, at det gode vejr vender tilbage ;)

Nå, alle sammen. Jeg håber I har fået nogle ideer. Jeg selv må hellere se at komme ud i det skodvejr her og få købt mig noget nyt regntøj (ja.. I know... FED ting at bruge penge på, men absolut nødvendigt!) 



Vejret i Midt- og Vestjylland
Med så mange gråvejrsdage i vente, må man være kreativ :)
 
Hvad plejer du at lave når det regner ?

4 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

Hehe - jeg læser blogs om, hvad man kan give sig til på en regnvejrsdag! ;) Ej, lige nu har jeg jo nok at gi' mig til, men når jeg holder pause (hvad der jo er megameget vigtigt at huske!) så er bloglæsning og netsurfing helt klart en god adspredelse. Og for at det ikke skal være løgn, så får jeg indimellem pakke-flytteræset skisme også tid til.. at lakere negle! Tro det eller ej, men det lykkes, og lige nu er de på vej til at blive knaldhamrende røde som i "Lambada" fra Gosh; dét kvikker nemlig også op på en regnvejrsdag! :)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Haha - det lyder som en go' idé :) Jeg tror på, at du/I må have nok at se til lige nu, men det må også være rart at vide, at I nu pakker og flytter til et sted,hvor I kan blive.
Lyder som en flot farve du pynter neglene med - jeg elsker rød på neglene ;)

walkinrunout sagde ...

Gode ideer - især det med negle og spa.... skønt.
Jeg kan også godt finde på, at luge ukrudt eller gå en tur med hunden (altså hvis det er stille sommerregn)
Ellers er varm the og en god bog et hit.
- vil bare lige sige, at jeg også nyder at følge med hos dig ;)
/Lise

Anja Sand Bjerre sagde ...

Lise: tusind tak - jeg tænkte, at det lige er vejr til sådan en omgang hjemmespa ;) At luge ukrudt kan jeg ikke, da jeg bor i lejlighed, men synes også det må være afstressende.
Og for øvrigt er jeg meget glad for, at du også følger mig :)