onsdag den 6. juni 2012

Billige lifesavers

Vi kender det vidst mange af os: bankkontoen er slunken og man har bare ikke råd til cremer og andre luksusagtige produkter til 500 kr. stykket. Jeg selv har også været i den situation et par gange (sidst i den forgangne måned) og har hver gang tænkt, at der faktisk er nogle ganske hæderlige og til tider virkelig gode produkter til en - set for mig - god pris. Jeg har her samlet nogle af de bedste produkter, som man kan få - og så for max. 100 kroner, hvilket må siges at være ren guf for økonomien.

 

1. Nordisk Birk Dagcreme: Effektiv fugtgivende dagcreme. Drøj i brug. Er dog ikke så tosset med duften, men denne forsvinder hurtigt. 69,95 i Føtex

2. Neutral Face Wash: Denne ansigtsvask er virkelig god og kostede det halve af Vichys. Og så får jeg ikke unødvendig parfume og andet gejl med. Virkelig kvalitet til prisen. Jeg fandt den på tilbud i Fakta til sølle 53 kroner, ellers koster den ca. 69,95

3. Nivea Face Wipes til følsom hud: Jeg har endnu ikke prøvet dem fra Neutral (det må blive de næste!) men disse fjerner vandfast mascara med et snuptag og gør resten af huden hurtigt ren, hvis man er kommet sent hjem fra byen. 50 kr. er normalprisen, men kan tit findes på tilbud til 30. Fås i supermarkeder og Matas

4. Matas skrubbemaske uden parfume: God skrubbemaske, der efterlader huden blød og genopfrisket. 55 kr. i Matas

5. Derma Intimsæbe: Skånsom intimsæbe uden parfume, parabener og farvestoffer. 49,95 i supermarkeder, Matas, etc. (kan af og til findes på tilbud)

6. The Body Shop Shower Gel Mango: ELSKER denne duft af sommer! Shower gel'en er uden sæbe og udtørrer ikke huden. Kan fås i The Body Shop på tilbud lige nu til 48 kr.

7. Dennis Knudsen Hair Repair Hårmaske: Denne hårmaske er intet mindre end fantastisk til prisen. Gør håret ultra-lækkert og medgørligt. Uden parabener. Fås i Føtex og Bilka for 79,95

8. Matas Protein Balsamspray: Beskytter håret mod varme og gør det lettere at rede ud. 40 kr. i Matas

9. The Body Shop Beautyfying Oil Mango: Tørolie, der kan bruges som multiprodukt, f.eks. til håret, til kroppen og som fugtgiver i ansigtet - hvilket er et kæmpe plus for mig. Er lige nu på tilbud i The Body Shop for 100 kr. 

10. Mentholatum Lipbalm: Jeg har endnu ikke fundet en læbebalsam der fugter læberne så godt (og billigt!) som Mentolatums lipbalms. Gør hvad den skal til prisen. 2 for ca. 25. kroner. Fås i supermarkeder og Matas

11. Astor Big Boom/Max Factor Falsh Lash Mascara: Astor mascaraen fås i Tyskland for 55 kr. Den er vandfast og har en kæmpe børste. Allerede en ny favorit. Som substitut hertil kan Max Factors fås på nicehair for omkring 90 kr.

Et sidste godt tip er, at kigge efter mascaraer, face wash, ansigtswipes etc. i Tyskland (hvis du alligevel skal derned en gang imellem). Mærket Astor er virkelig godt, og jeg købte en mascara i dette mærke for hvad der svarer til 55 kroner. Det kan vidst godt kan betale sig? Jeg ved godt, at alle ikke har mulighed for at komme til grænsen, men.. vi jyder må vel også have det lidt godt, ikke? ;)

Har du et billigt yndlingsprodukt, og har du for øvrigt husket at være med i min give away her ??

12 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

Det er altid supergodt med tip til billige alternativer - tusind tak for det! Allerførst tænkte jeg, at jeg godt kender mange af de produkter du viser, men det gør jeg egentlig ikke alligevel. Jeg kender dog flere af mærkerne, hvor det så bare er andre produkter, jeg har prøvet. F.eks. bruger jeg antiperspirant roll-on fra Derma, og jeg bruger også en del lotions og masker fra Matas' striber. Vådservietter er også et must-have for mig, men der køber jeg dem fra Budget, for de koster kun en 10'er pr. pakke. Af Dennis' nye, billigere hårprodukter har jeg købt både shampoo, saltvandsspray og hårspray. Kan rigtigt godt lide, at produkterne også dufter dejligt, for især hårsprays kan altså virkelig stinke fælt af sprittet lak. Tror snart jeg skal prøve den hårmaske også. Til læberne foretrækker jeg den lyserøde pomade fra Biocura (Aldi) - den giver lidt farve og shine i en mængde og nuance, som jeg er helt vild med! Så jo, jeg har egentlig også mange billige yndlingsprodukter, og når man er flittig med dem, må man også godt forkæle sig selv med en lidt dyrere creme i ny og næ! ;)

my-life sagde ...

VILDT fed post, altid lækkert med produkter til max 100 kr, der var en del ting jeg ikke kendte til! :) Tak for de gode råd!

Anja Sand Bjerre sagde ...

Mange tak!:-) hvor er det bare altid fedt at få at vide, at det man udgiver kan bruges. For øvrigt kunne jeg se, at dine kommentarer var sendt til min side to gange hver. Regner ikke med det var meningen, så tog mig den frihed at nøjes med at udgive en af hver kommentar på min bloggen. Håber det er godkendt;-)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Conni: Det var bare så lidt, og selv tak! Jeg synes det er rigtig rart at få gode tips til andre alternativer- det kunne jo ske, at jeg fik endnu flere nye favoritter. Og du har jo ret i, at hvis man holder sig til de lidt billigere ting ind imellem, så kan man også bedre forsvare overfor sig selv at få en dyrere ting af og til.

Malene sagde ...

Jeg elsker babywips som make up fjerner ! Man skal jo huske og fjerne sin make up hver aften.. ja ja.. Og som make up artist burde jeg være en god pige og rent faktisk gøre det. Men det er bare sååå kedeligt ! jeg hader at stå og fedte rundt med make up fjerner. Så babywipes det er noget der kan bruges :) Prøv dem fra NETTO til en 10'er. De hedder Baby'O, det er en hvid pakke med grøn skrift :)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Malene: Uh ja.. jeg må også indrømme, at det ikke er afrensning af makeup der står først på listen - især ikke hvis jeg er kommet sent hjem fra fest eller lignende ;) Men de der wipes er altså smarte! Fjerner de der babyservietter også vandfast mascara godt? Tak for et endnu billigere (og måske bedre?) tip og for din kommentar :)
Vil også gerne sige, at du har en super blog, som jeg følger på Bloglovin :)

Annette sagde ...

Jeg eeeelsker Neutrals Face Wash. Uanset hvor mange penge der er på kontoen, tror jeg at jeg vil fortsætte med at købe den. Så hellere bruge pengene på en lækker creme, som jo bliver på huden, i forhold til rensen :)

Nicoline Berthy sagde ...

Super gode og billige produkter, jeg er stor fan af Nivea's renseservietter. :)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Annette: Ja, hvor har du da bare helt ret i, at Neutrals facewash bare fungerer.. og 53 kroner.. så fås det vidst ikke meget billigere. Er meget tilfreds med kvaliteten af renseskummet. Jeg har også fundet ud af, at en creme heller ikke nødvendigvis behøver koste 500+ for at være god. Der er Neutrals og Nordisk Birk rigtig gode (til min hud i hvert fald) :)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Nicoline: Velkommen til ;) Jeg har netop prøvet at vise, hvilke produkter jeg selv godt kan lide til få penge. Der findes faktisk en stor mængde gode produkter til forholdsvis få penge efterhånden.
Niveas renseservietter holder :) Men er man ikke så meget for parfumen, ja, så er Neutrals også rigtig gode.

Malene sagde ...

Hallo again Anja :)
Tror måske jeg er kommet til at lyve.. ups! Tror måske i virkeligheden de der Baby'O koster en 20'er - men altså stadigvæk rigtig billigt ! :) Jeg kan faktisk ikke rigtig huske om de kan fjerne vandfast mascara, det må testes :) Og 1000tak for du følger min blog, det betyder MEGET :)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Malene: Det er jo stadig billigt, så det er jo helt klart værd at prøve, om de fjerner vandfast mascara - må lige huske at få en pakke med næste gang jeg er i Netto ;)
Du skal også have STOR tak for, at du følger med her. Det er bare en smule sjovere når folk læser med :)