torsdag den 31. maj 2012

No Cruelty!

Jeg er så heldig at være medlem af The Body Shops medlemsklub, således at jeg nogle gange om året bliver inviteret til kundeklubaftner og får alverdens gode tilbud. Sidste gang jeg var til kundeklubaften var for et par måneder siden, hvor jeg var til chokoladeaften i anledning af, at TBS introducerede en ny linje ved navn Chocomania.

Aftenen i aften skulle dog handle om deres nye serie "Cruelty Free", som kom på markedet i dag. Serien er ikke testet på dyr.
TBS har indgået samarbejde med modellen og skuespilleren Lily Cole, som både har lagt navn til serien "Cruelty Free" og som samtidig er blevet ambassadør for TBS.


Billederne er fra The Body Shops hjemmeside

Serien af makeup er meget piget og er testet i forbindelse med en makeup-session med en dygtig makeupartist, der brugte serien på mig. Jeg kan efter mit første indtryk kommet frem til følgende:

1. Minishine: læbeglans med megen glitter og flot glans. Frugtagtig duft. Super flotte farver, samt små og handy - lige til at have med i en makeup-pung. Findes I farverne "Go naked", "Go Wild", "Go Play" og "Go pink".

2. Shimmer cubes i lavendelfarver: Shimmer cubes er nogle af mine yndlingsskygger, fordi du har muligheden for at tone op og ned - dette sæt må jeg have fat i på et tidspunkt. Smukke farver ("Tint It Pink", "Live Lilac", "Think Pink" og "Go Violet"). Man kan dog kun købe farverne i en samlet shimmer cube, hvilket godt kan være en smule træls, da det bare ikke altid er alle 4 farver jeg kommer til at bruge, og så kan det i sidste ende være en dyr fornøjelse. Men disse 4 er smukke sammen. Igen skal man ikke vælge shimmer cubes - hvis man ikke kan lide..ja.. shimmer ;)

3. Pearl Radiance Primer: Denne prøvede jeg ikke, men skulle efter sigende give huden en pæn perlemorsagtig overflade.

4. Puff-on radiance: Sødt lille sæt med den smukkeste barbielyserøde puf til blushkuglerne. Desværre er der ikke ret megen farve i dette produkt - frem for alt er der shimmer. Og det kan også være pænt i SMÅ mængder til fest - men efter min mening ikke til hverdag. Der går jeg efter en mat blush. Men prinsessefaktoren er der ikke noget galt med.

5. Lip and Cheek Dome: Denne er SMART! Et produkt til både at give læber og kinder en smule farve - og kan man godt lide farven koral, er det sådan en dome her man skal afsted efter. Denne blush er mat og kunne godt blive én jeg kommer til at smide i kurven. Findes i farverne "Pinch Me Pink" og "Crazy For Coral." Eneste anke er, at der ikke er andre end disse to farver at vælge mellem.

6. Liquid Eyeliner: Mørklilla liner. Jeg kan ikke sige så meget om den, andet end: som linere er flest. Dog kan den bryste sig af ikke at være testet på dyr, og det er jo også et plus i bogen. Ellers ikke den store revolution.

Min hovedkonklusion er, at der er meget glitter i de fleste af produkterne, og det kan være meget fint, bare ikke i for store mængder. Selv bruger jeg ikke rigtig produkterne, hvis der er for meget glimmerhalløj i, særligt ikke hvis det er i en blush. Desuden er der nogle af produkterne, der ikke kommer i særligt mange farver, men det kan man jo håbe på kommer.

Lily Cole kan ses i filmen "Snow White and The Huntsman".  Mere om makeupserien og Lily kan læses her

Jeg kan med glæde fortælle jer, at jeg kommer med en lille overraskelse hvis I læser med indenfor nærmeste fremtid...  jeg kan sige så meget, at:

det er gult, det dufter skønt og det er firkantet.. hvad mon det kan være??

5 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

Årh, jeg ÆLSKER cliffhangere, Anja! Det kan nok ikke være citronmåne, eftersom sådan én jo ikke er firkantet, men mere.. halvmåneformet! Kan det mon være Sponge Bob?? Naarh, han dufter garanteret ikke særlig godt! Ej, jeg gi'r fortabt.. hvad mon det er? :) Tak for fine og grundige anmeldelser af TBS produkterne. Jeg har aldrig rigtig fået prøvet deres ting, men jeg har kabuki-børsten og en øjenskyggepensel derfra, og dem er jeg rigtig glad for. Tror dog ikke jeg kommer til at stifte bekendtskab med ret mange af disse produkter, for jeg er heller ikke så meget til alt for meget shimmer. Hvordan er konsistensen på den dér Lip and Cheek Dome - fast/pudderform, eller? Er nemlig på jagt efter nogle fine cremeblush til fornuftige penge, og det er godt nok ikke nemt at støve op, synes jeg.

walkinrunout sagde ...

Jeg har gættet det.... et stykke citronsæbe??
Ang. Tbs... jeg brugte faktisk meget derfra engang, men er kommet lidt fra det. Jeg er generelt heller ikke til for meget shimmer, men har besluttet, at jeg i år vil have en blush med shimmer - dog synes jeg det er pænest på solbrun hud.... så til juli eller august... skal jeg have mig én...hvilket giver mig god tid.... ha ha

Anja Sand Bjerre sagde ...

Conni: Ja, det var ret spændende, ikke? ;) Men nu er tavsheden brudt!
Ellers nogle ret gode forslag til, hvad jeg kunne tænkes at overraske med.
Mht. Lip And Cheek Dome, er det en cremet stift - vel nærmest en cremeblush. Men bed evt. om at prøve den :)

Walkinrunout: Det var noget hen ad sæbegenren - så et godt bud!
Du har helt ret i, at shimmer er pænest med lidt farve - godt vi begge har god tid :D
Og shimmer er pænt - i de rette mængder. For det meste har jeg bare en fornemmelse af, at jeg kommer til at ligne lidt for meget en discokugle med de fleste blushes med shimmer.

Anette sagde ...

Fine sager, Anja - og godt initiativ fra TBS.

Anja Sand Bjerre sagde ...

Anette: Ja, helt sikkert meget fine sager. Et par af dem er også på ønskelisten men må blive der indtil videre ;)