lørdag den 12. maj 2012

Mig - den imperfekte blogger

Jeg ved godt, at mange mener, at en blog ikke må udtrykke, hvordan man har det- at man så at sige skal vise et velpoleret selv. Men jeg trænger også til at melde klart ud og sige, at dette er min blog, og at jeg skriver om, hvad der rører sig i mit liv. Og alt er ikke rosenrødt. Langt fra endda. For det meste kan jeg dog fokusere på noget positivt. Og dem der så ikke kan holde hele mig ud, må jo lade være at læse med. Hver enkelt kan så træffe et tilvalg..eller et fravalg.

Jeg skriver som jeg gør, fordi jeg tit selv har fået det indtryk fra mange af de blogs jeg læser, at alt skal virke perfekt. Det hverdagsagtige og sure skriver man ikke om. Men jeg vil have lov til at udtrykke hvis min dag er skod. Og sådanne dage vil der komme. Så er I advaret derude.
Jeg skriver især dette fordi jeg nu har været arbejdsløs siden marts 2011, hvor jeg blev færdig med min elevplads som lægesekretær og mand altså! Nogle gange kan jeg være ved at tude øjnene ud fordi det synes håbløst. For jeg har krise og ved simpelthen ikke hvad jeg skal satse på mere. Og uret tikker. Om under et år er det farvel til dagpenge og goddag til...måske intet. Og så har ens selvværd det ad hekkenfeldt til. For børn og hus er også i tankerne. Men hvordan kan det realiseres i denne situation?

Man bliver hurtigt stemplet som doven i systemet og efter min mening behandlet som kvæg i en fold. Men news flash: jeg har søgt alt muligt, og har ikke været kræsen.  Jeg har tilbudt mig selv i praktik og løntilskud uden resultat. Jeg har bare ikke været den heldige. Og hvordan forklarer man så det til jobcenter og folk omkring en, der stadig tænker samme gamle tanke - at jeg ikke har gjort nok og er doven? Det er op ad bakke. Og nogle dage kan det være håbløst at holde modet oppe efter man har fået afslag nummer 100 fordi der var over 300 ansøgninger.. Så tager vi en tudetur, får renset ud, og er klar igen..

Mest derfor kan det også være, at jeg af og til tager nogle dage væk fra bloggen. Jeg knuselsker jer der læser med og jeg elsker at blogge. Misforstå ikke det.. men jeg har perioder, hvor jeg kan være udmattet og deprimeret og ikke magter andet end at læse en bog eller glo tv. Og - let's face it: der sker bare ikke så meget altid i mit liv som arbejdsløs, for alle vennerne har jobs og travle liv, så er I trætte af at høre om ting jeg har købt, fordi jeg endelig fik råd eller syltetøj jeg har lavet, er det fordi det er en større ting for mig.

Jeg må bare sige det som det er: jeg er den imperfekte blogger - take it or leave it :)

4 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

Jeg kunne ikke selv have udtrykt det bedre. Flot, Anja!!

walkinrunout sagde ...

Flot, Anja.
Sejt, at du tør at stå ved hele dig.... det er jeg så én af dem der ikke gør. Jeg elsker også at blogge, og er ikke genert overhovedet i andre henseender, men med blogging tør jeg bare ikke åbne op - måske engang, who knows! Men pt er det faktisk en halvdårlig bevaret hemlighed, at jeg har en blog.
Du er da for sej, at du leverer hele pakken ;)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Mange tak, begge to! Det var virkeligt et skønt skulderklap ;)

Jeg følte bare en trang til at skrive, hvorfor jeg kan være væk nogen gange - og at jeg lige så godt kan indrømme, at jeg ikke kan leve op til, at alt skal være perfekt;)
Og jeg tror også, at man bare skal åbne op, hvis man selv synes det er det rigtige.

Camilla Gad Krogsgaard sagde ...

Fedt at du er sa arlig.... Stor respekt og sejt du har lavet denne blog, som noget der kan holde gang i dig og motivere dig igennem dine lasere.... Knus fra Camilla