fredag den 25. maj 2012

Kold kaffe og solskin..

Nogle gange skal der ikke så meget til i livet før man kan føle sig en smule lykkelig! Har lige ligget i køligt græs, slikket solskin og fået mig en iskaffe fra Dyrby's - ja, så behøver jeg faktisk ikke mere.

Jeg har prøvet at lure dem opskriften af på iskaffe så jeg kan lave det hjemme. Kan rent faktisk ikke lide en kop almindelig sort kaffe, men i kold udgave smager det skønt. Synes det lignede de puttede skummetmælk, rørsukker og vaniljesukker i den kolde stærke kaffe og blendede, men er der nogen der kender den mere præcise opskrift vil jeg blive glad for at høre fra jer. Jeg kan godt lide at den smager af lidt andet end bare kaffe.. :) Og nu lover jeg I ikke hører mere fra mig denne weekend :)

Hvordan laver du den perfekte iskaffe?

3 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

Åårrhhh, du har været på Dyrby's???!! MUMS!! Må indrømme, at jeg aldrig har fået serveret en iskaffe, og det er egentlig ret mystisk, for jeg er jo vild med begge dele. Så en opskrift kan jeg ikke komme op med, for jeg ved jo ikke, hvordan de skal smage? Men når vi fik is derhjemme som børn, var jeg ret vild med at røre det til softice og så blande et par skefulde kaffe i. Hmm, måske man lige skulle ud og stå på hovedet i fryseren og se, om der ikke skulle gemme sig en enkelt liter vanille-is.. kaffe har vi i hvert fald nok af her! ;)

walkinrunout sagde ...

Jeg laver to forskellige slags og den nemme er:
Én tsk nescafe, to tsk brun farin, lidt kogende vand i så det opløses og så ellers bare isterninger og mælk ;)
Uhh det er så godt ;)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Conni: Ja, Dyrby's laver (efter min mening) den bedste iskaffe jeg har smagt - og så kan du tage den med hjem -(et stort glas for 30 kr.) så det gjorde jeg jo selvfølgelig og smed mig på græsplænen udenfor lejligheden - det var bare balsam for sjælen, siger jeg dig ;)

Lise: Tusind tak for opskriften! Det var bare skønt, og jeg skal have eksperimenteret med det de næste par dage - hvis ellers kæresten vil dele ud af sit Nescafé :D
Nu skrev du, at dette var den nemme udgave..kan man få lokket den anden udgave ud af dig også mon? ;)

GOD PINSE begge to :)