torsdag den 10. maj 2012

Forlænget weekend i lyserødt

Hej alle sammen! 
Så er jeg tilbage efter et par gode dage i staden og en voldsomt festlig forlænget weekend i giroens tegn! Desværre har jeg først haft tid at skrive om giroen i dag.


I dag er jeg træt. Som i M.E.G.A. TRÆT. Det har været nogle gode, men også meget lange dage siden torsdag, hvor folkefesten begyndte, og jeg kan godt mærke, at jeg har trængt voldsomt til at tage en slapper siden i søndags. Men jeg ville ikke have været denne træthed foruden, for hold da op for en folkefest! Og sikke mange oplevelser jeg har fået de sidste par dage. Jeg er stadig vildt imponeret over hele det cirkus der blev sat i værk for at dagen kunne lykkes. Og beboerne her i byen havde gjort deres ypperste for at pynte op og gøre det festligt. Det er ikke noget jeg sådan lige glemmer.

Fredag
Vi sov længe, da det jo var en fridag og kæresten havde været til polterabend dagen før. Vi fik et bad og lidt mad og så ellers af sted ned i byen, hvor vi gik rundt og mærkede stemningen. 
Senere var der rytterpræsentation. Jeg aldrig set så mange mennesker her i byen før. Det var jo helt vildt. Ved 7-tiden spillede "Queen Machine " - de fyrede den af! Jeg har set dem før, og kan man lide Queen, har man en god mulighed for at få gåsehud. Det band er intet mindre end fantastisk!

Lørdag
Stod vi tidligt op og gik ned i byen, hvor der var en masse aktiviteter, så som musik strategiske steder, og street stompere "HabenGoods", som jeg var vildt fascineret af:


Senere skulle vi mødes med kærestens forældre fordi vi skulle stå tæt på deres bopæl og se løbet. Inden da blev vi dog budt på en øl og lidt hygge ved en god ven helt spontant - vi blev ligefrem råbt af, da de så os fra vinduet i deres lejlighed.
Vi kom om til Jespers forældre og stod og frøs i nogle timer. Flere spurgte mig hvem rytterne var - men jeg svarede, at jeg klappede af dem alle, ikke fordi jeg kendte dem, men både for at heppe og mest for at holde varmen!

Efter enkeltstartens afslutning gik vi hjem til kærestens forældre for at få varmen og lidt mad. Vi endte efter dette nede i byen, hvor vi hørte bandet "Le Freak", som spillede 80'er og 90'er numre. Meget godt band, men ikke så godt som aftenen før (efter min mening ;) )
Vi kom først hjem kl. 2.00, da vi mødte venner i byen :)

Søndag
Denne dag slappede vi bare af indtil om eftermiddagen. Vi nåede ikke op for at sende rytterne af sted på etapen, men vi så slutningen. Der var mere stille i byen denne dag, da etapen jo heller ikke foregik i Herning By, og det passede os meget godt ikke at skulle høre på råbende mennesker og salgsvogne der spillede den samme reklame igen og igen. Afslappet dag - lige i vores smag

Som I kan se, var det en meget aktiv weekend + dage her i løbet af ugen jeg har haft,så nu vil jeg smide mig ind på sofaen og se dårlige serier og drikke te - for det trænger Anja nemlig til, efter hun har været ekstremt aktiv fra morgenen af med en omgang "stram op" i DGI-huset!
Jeg kan godt mærke, at jeg skal i gang med at tænke lidt over, hvilken mad jeg spiser igen efter nogle dage med junk - den luksus var der ligesom ikke plads til, fordi vi rendte rundt i en overbefolket Herning by en hel weekend og der blev kun solgt pølser, sandwiches og pizza og på Københavnerturen gik det hele også hurtigt op i sandwich og des lige= utroligt sund mad! Heldigvis er jeg meldt på til holdtræning det næste stykke tid, så vi kan komme ind i gængen igen :)

For øvrigt så JUBII..! fordi denne skønne kvinde er tilbage! :) det gjorde mig bare så glad at se, for vi var jo flere der manglede hendes input - kig forbi hendes side - den er outstanding ;)

Hvad har du fået dagen til at gå med?


2 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

Eeej, sikke et skidegodt indlæg, Anja! Selv om jeg skrev forleden dag, at vi ikke er gået synderligt meget op i Giro'en, så kan jeg godt få følelsen "Gid, jeg havde været i Herning!", når jeg læser om det her. Tror desværre bare ikke en gang, at Holstebro ville have kunnet banke en lige så gennemført folkefest op!
Queen har lavet det mest suveræne musik, så et kopiband må virkelig være en ypperlig oplevelse. :)Og stomp er noget af det allerfedeste; jeg kunne godt tænke mig at komme til sådan et show en gang; man får jo totalt gåsehud af det! Og 80'er og 90'er-musik, altså?.. det lyder fantastisk, altsammen! :) Og kæmpestor tak for velkomst og link :) Det er helt utroligt dejligt at være tilbage igen og blive modtaget på denne måde! ;)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Mange tak, Conni! ;) Jeg prøvede at begrænse mig lidt, da jeg jo kunne blive ved at fortælle!
Jeg vil sige det sådan, at jeg heller ikke går meget op i cykelløb, men jeg blev virkelig grebet af stemningen.

Musikoplevelserne var også rigtig gode -det var bare helt fantastisk. Tror aldrig jeg glemmer det.

Det var så lidt med velkomsten - er bare glad for, at du er tilbage.