onsdag den 11. april 2012

Third time's a charm :)

YES! Jeg gjorde det! Jeg fatter det stadig ikke, men jeg bestod min køreprøve den 3. april, så nu kan jeg jo lige så godt advare om, at jeg er at finde på vejene:)
Dagen før kunne jeg bare ikke sove og jeg vågnede tidligt dagen efter. Kæresten havde påskeferie, så han tog med mig ud på køreteknisk for at agere støtte for mig. Jeg synes selv, at jeg lavede et par fejl, og det fik jeg også at vide jeg gjorde, men det var ikke noget alvorligt. Fik at vide, at jeg skulle arbejde lidt med gearene, og at den prøvesagkyndige godt vidste, at det var fordi jeg var nervøs. Jeg troede faktisk heller ikke jeg var bestået denne gang og den prøvesagkyndige kunne jeg overhovedet ikke mærke på, om det var gået skidt eller godt. Men det har bare været SÅ vildt for mig de sidste dage, for jeg fatter stadig ikke helt, at jeg rent faktisk bestod denne gang. Som min kørelærer sagde, så er 3. gang åbenbart bare lykkens gang for mig (3 gange teori, 3 gang køreprøve og jeg bestod den 3. april :o))  Jeg har ikke skrevet om prøven før nu, da vi tog i sommerhus lige efter prøven. Der var vi indtil i søndags og det var bare ren balsam for sjælen!

20.000,- er da ikke for meget for sådan et stykke papir her..eller?! ;)

Har dog hurtigt fundet ud af, hvor lidt tålmodighed de fleste af ens medbilister egentlig har - man glemmer åbenbart hurtigt hvordan det er at være nyklækket bilist i trafikken. Jeg skal ikke risikere at miste mit kort og derfor kører jeg 80 hvor jeg må køre 80 0g 50 hvor jeg må køre 50, og dermed ikke mere! Men det kan de fleste simpelthen irritere sig grusomt over. Er derfor blevet dyttet af et par gange, bare fordi jeg følger reglerne. Jeg prøver at være ligeglad og slå koldt vand i blodet. Det er folk selv der får bøden hvis jeg kører pænt efter reglerne og de dytter eller kører helt op i røven af mig, så deres problem. Så længe jeg ikke kører 50 hvor jeg må køre 80, for så kan jeg da forstå, at det kan irritere! Folk har bare så forpulet travlt altså. Det er svært at holde hovedet koldt når folk dytter. Hvorfor fatter de ikke, at de ikke ligefrem hjælper ved at dytte.. hallo, det er ikke som om jeg kommer hurtigere væk fordi der dyttes - I kan højst gøre mig mere befippet..!
Nå, Anways, så er jeg bare super glad for, at jeg nu kan begynde at bruge min energi på andre ting - så som at finde et af de hersens jobs og at skrive lige LIDT mere herinde end jeg har gjort den sidste tid :)
Men først må jeg bare lige pleje mig selv lidt, fordi jeg er en snotabe! Jeg må have en eller anden brist i mit immunsystem tænker jeg, for hold da helt op hvor har jeg tit været snottet på det sidste. Det må bare være fordi der har været alt for meget. Og nu har jeg tid til at slappe lidt af - så skulle reaktionen på 7 måneders kørekorthelvede jo komme på et tidspunkt, ikke? Masser af vand, te og omsorg til mig og jeg kan kun sige : "It's good to be back!" - på trods af snotnæsen :)

Hvilke råd er dine yndlingsråd til bekæmpelse af forkølelse?

5 kommentarer:

walkinrunout sagde ...

stort tillykke med kortet - dejligt for dig og det er da rart at vide at tallet tre bare er dit lykketal....

walkinrunout sagde ...

Hej igen Anja... Ved du hvad der er blevet af Dronning Nørskov?
Kan ikke finde hende mere og savner da mine royale input..
/Lise

Anja Sand Bjerre sagde ...

Tusind tak for din kommentar ;) Må jeg ikke videresende dine søde linjer til Conni selv? Stort knus
Anja :)

Lise sagde ...

Hej Anja
Jo meget gerne - man syns jo næsten at man har lært jer to at kende ;-)
Knus

Anja Sand Bjerre sagde ...

Lise: jamen jeg synes jo bare det er dejligt at du kender os efterhånden - er rigtig glad for at du følger med og synes det er meget hyggelig at følge dig:-)