torsdag den 26. april 2012

Hvordan man laver en flot (og NEM!) opsætning

Jeg skrev jo om i går, at jeg havde købt en såkaldt valk til mit hår, da jeg regner med, at jeg selv skal sætte festhår (jeg har ikke råd til at give 5-600 ved frisøren!)
Nu har det med at sætte hår selv til en fest altid været forbundet med ren kaos for mig. Jeg kan altid nogenlunde sætte en frisure flere dage før, og når så den store dag kommer, ja så har jeg 10 tommefingre og håret har sit eget liv. Jeg kiggede mig lidt omkring og fandt ud af, at jeg måtte få fat i sådan en valk, for det så ud til at jeg så kunne lave en frisurer uden ALT for meget besvær.

En valk ser således ud:



Denne er købt i Føtex til 30 kr, hvilket jo må siges at være meget overkommeligt. Den kan fås i hel lys blond, over i mahogni og sort. I Føtex havde de kun lys og sort, og da mit hår er brunt, satsede jeg på den sorte.
En knold er meget nem at lave med denne valk - sådan blev resultatet ved mig (og jeg er langt fra god til håropsætninger!):


Sådan gør du:
  1. Lav en hestehale højt eller lavt på hovedet og i midten eller ud til siden, alt efter hvordan du vil have knolden til at sidde
  2. træk hestehalen igennem valkens hul
  3. Toupér håret og put hårspray i
  4. Læn dig forover og fordel håret jævnt omkring valken - glat evt. det øverste lag hår så knolden bliver skinnende og fin
  5. Slut af med en lille klar elastik
  6. Sæt eventuelle løse totter fast med en hårnål 
Knolden kan sættes stramt og glat, eller du kan gøre den mere kruset og rodet efter smag.

Håber I kan bruge dette lille tip hvis I, ligesom jeg, kan være lidt i hårkrise op til en fest? ;)

2 kommentarer:

Malene sagde ...

En valk er altid en lifesaver ! :)

www.miss-makemeup.blogspot.com

Anja Sand Bjerre sagde ...

Ja, HELT klart! Nok et af de bedre køb jeg har gjort. ;)