tirsdag den 21. februar 2012

I'm still here :)

Øv.. det er det jeg lige kan sige om det sidste stykke tid. Jeg har simpelthen haft for meget at se til og for mange tanker omkring det hele.
Jeg har den køreprøve der stadig hænger. Det har snart taget ½ år at få kørekort. For det første blev mine papirer syltet omkring en mdr. inden de var i orden. Så dumpede jeg teoriprøven 2 gange (sikkert fordi der gik så lang tid at jeg jo ikke var inde i rutinen længere) og for 2 uger siden dumpede jeg så køreprøven. Og ja, jeg påtager mig da min del af ansvaret, men min kørelærer er bare meget interimistisk og en "come as she goes"- type. Hvilket jeg jo absolut ikke er. Jeg vil gerne have styr på de mest essentielle ting, f.eks. hvornår jeg skal køre osv.  Efter jeg dumpede køreprøven, har jeg ikke været ude at køre, og der blev lagt op til fra min lærers side, at jeg skulle vente med 4 dage før til at skulle køre. Og så skulle jeg køre hver eneste dag inden jeg skulle op til prøven. Ydermere kan hun ikke rigtig give udtryk for, hvor mange timer hun vurderer jeg skal have.. og skal vi aftale noget, ja, så skal jeg ringe.. argh!

Vuggestuen er også droppet og jeg har fået lov til at tage på jobsøgningskursus. Det duede ikke af flere årsager. Børn er søde og jeg synes de er vidunderlige, men det duede bare slet ikke for mig at skulle passe dem 8 timer om dagen uden udsigt til, at der var et job til mig bagefter. Og så fik jeg jo heller ikke søgt de jobs jeg skulle før om søndagen..og det duer bare ikke. Ydermere har kæresten haft dage fra tidligt til sent, og det har jo oveni gjort, at jeg har stået med alt. Pyha, hvor kan jeg mærke, at jeg glæder mig til det cirkus her er ovre. Og den stress og alle de tanker jeg har haft, har også medvirket til, at jeg ikke lige har brugt tiden på bloggen her. Jeg vil bare sige, at jeg stadig er her, og at jeg håber, at jeg snart kan bruge mere tid herinde.

Hvis du er vågen, har du også kunnet se på min blog, at jeg er ved at skifte billeder jeg har "lånt" diverse steder ud med mine egne. Det er måske ikke de kønneste, men det er dog mine egne. Der har været så meget polemik på diverse sider jeg læser med på omkring ophavsret - derfor må det fremover blive mine egne billeder der bliver lagt på her, for så er der i det mindste en ting mindre at tage hensyn til. Og ellers må jeg spørge pænt inden jeg bruger et billede.

Tænker du ophavsretten ind i de billeder du "låner" til din side?

2 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

DEJLIGT at se dig på bloggen igen, søde! ..og ellers ved jeg jo, hvor jeg kan finde dig! ;) Og uanset hvor meget eller hvor lidt du blogger, så ved du jo, at jeg hænger ved! :)
Puha, jeg håber virkelig for dig, at du snart får dit kørekort, for jeg synes da det lyder som lidt af en dårlig joke med dén kørelærer? Mht. ophavsret på billeder, så ved du nok, at jeg fik en "tungt armeret" hilsen fra en amatørfoto-mand forleden. Jo, jeg tænker over det, når jeg låner billeder; men så længe jeg linker til billedernes oprindelige sted/fotografen, så er der efter min mening ingen grund til at hidse sig op, som amatøren gjorde det over for mig. Jeg låner som udgangspunkt ikke noget, jeg ikke synes er i orden. Det gør det naturligvis ikke mere lovligt eller rigtigt, men igen - der er altså ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner. Jeg forventer også, at folk kan finde ud af at linke til mig, hvis de låner et at mine billeder, og hvis de gør det, og hvis billedet i øvrigt bliver brugt i lødig sammenhæng, så håber jeg da, jeg vil være i stand til at opfatte det som en kompliment! :)

babybite sagde ...

Du skal nok få det kort, jeg kender flere der ikke bestod de første par gange. Men du må da lige få fat i din kørelærer og bede hende om at melde klart ud, så I kan få etableret en handlingsplan:-)
Emma
BABYBITE.WORDPRESS.COM