torsdag den 26. januar 2012

Nye tider på vej!

Jeg er bare super glad i dag, fordi jeg bestod min teoriprøve med 2 fejl. Jeg har tendens til at blive vildt nervøs til prøver og andet, der bare har snert af eksamener, men i dag var det som om det bare lige var PRØVEN der var skabt til mig. Uh, jeg kan slet ikke forstå det endnu, men det er bare FEDT. Jeg ved jeg har en køreprøve endnu, men bare det, at den teoriprøve ikke igen skal være stopklods for, at jeg kan få mit kørekort er så lækkert. Jeg har været oppe 2 gange før jul, hvor jeg dumpede, så jeg kan godt mærke, at det er en lettelse i dag. Ikke at jeg ikke undgår at blive nervøs før og under køreprøven, for det skal jeg nok. Men nu én ting ad gangen. Først skal jeg da i hvert fald ud og have et par køretimer igen, for det er vel nærmest 2 måneder siden, jeg kørte sidst (fraregnet glatbane, men det er ligesom ikke det samme).

Jeg lovede mig selv, at hvis jeg bestod denne gang, ville jeg købe lidt nyt tøj til mig selv, både fordi jeg fortjener det, men også fordi jeg har slidt så meget af mit tøj op. Og pengepungen har ikke helt været til at købe nyt. Det var der heldigvis råd til denne gang. Jeg fik mine skønne sorte jeans jeg har ønsket, to t-shirts og to cardigans. Så nu kan damen her lidt igen:) 

Jeg synes der sker så meget nyt på kort tid for øjeblikket - det går med raketfart. 
I onsdags var jeg til møde med Jobdk. Vi talte om mulige praktikpladser mht. aktivering, og jeg sagde, at en vuggestue nok ikke vil være det værste til mig. I går blev jeg ringet op af anden aktør, at de havde talt med en vuggestue, der gerne vil have mig til samtale om et vikariat her i Herning. Så jeg skal ud og tale med dem på mandag. Spændende og samtidig angstprovokerende for mig, da jeg jo ikke har været ude på arbejdsmarkedet i 8 måneder, så efterhånden har jeg spurgt mig selv, om jeg stadig kan det der med det sociale og kollegiale og i det hele taget at gøre det hele ordentligt. Men det må komme an på en prøve. "Hvo intet vover....!" I første omgang drejer det sig om 4 uger, og så ser jeg hvad mavefornemmelsen siger.

I aften skal jeg til "candy-wrap." Endnu en ting jeg glæder mig til. Navnet på kurset dækker over, at jeg skal lære at flette de dersens tasker som var og stadig er moderne i alle mulige (og umulige) størrelser og faconer, så det bliver også vildt godt - en ny hobby er født :)

Hvilke ting har givet dig et smil på læben i dag?

6 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

SÅDAN Anja - stort tillykke med det altsammen! Hvor er jeg glad på dine vegne! :) Og ja, så må det skisme også være fortjent med lidt nyt til garderoben. Og hvor spændende med den praktikplads - jeg krydser alt, der overhovedet kan krydses! Hmm, hvad der har givet mig smil på læben i dag.. det må være da jeg læste dine gode nyheder! ;)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Tusind tak, Conni! :) Jeg synes også, at jeg godt måtte forkæle mig selv lidt - for som du nok har kunnet mærke, har det været et par lidt hårde måneder.
Jeg håber, at det bliver en succes at tale med praktikpladsen i morgen.
Tak for smilet :)

Johanne sagde ...

Hej Anja

Så din blog på beautyspace, og tænkte jeg lige ville se den. Stort tillykke med kørekortet! Det er da bare super sejt! Gik det også godt til jobsamtalen i vuggestuen i dag?

I dag har min kæreste, mine kollegaer på jobbet, og træning imorges fået mig til at smile

Anja Sand Bjerre sagde ...

Johanne: Du skal være så hjerteligt velkommen.:)

Jeg har desværre endnu ikke bestået køreprøven, men det håber jeg bliver snart. Jeg var bare ekstra glad for at have bestået teorien, da jeg var oppe før jul og ikke bestod. Og så har det jo hængt og ventet på mig her i januar.
samtalen gik vidst ret godt i dag. Mere om det senere ;)

Sikke nogle skønne ting der har gjort dig glad - det er jo skønt :

Anette sagde ...

Stort tillykke Anja. Du er sej med din smittende energi. Kh A

Anja Sand Bjerre sagde ...

Anette: Tusind tak - sikke et sødt indlæg :) Men har nu også haft brug for weekend her på det seneste - det har været lidt hårdt, men også fedt at der sker så meget nyt og at noget lykkes. Så er livet bare lidt lettere, ikke? :D