tirsdag den 3. januar 2012

Hurra for mig!

I dag har jeg trodset det værste vejr jeg har set længe - og hvorfor har jeg så det? Jo, ser du. I dag er faktisk lidt af en jubilæumsdag for mig. I dag blev jeg tappet ved bloddonorerne i Herning for 10. gang, så hurra og tillykke til mig! :) Jeg blev begavet med denne fine bronzenål:


Jeg er super glad for den. Og ikke mindst tanken om, hvor mange jeg rent faktisk har kunnet gøre noget godt for, uden at røre en finger. Jeg vil gerne slå et slag for, at få flere til at melde sig som bloddonor. Og det gør altså ikke ondt! Alle dramatiske vandrehistorier om at være bloddonor vil jeg gerne have manet til jorden. Jeg ser kun historierne som en dårlig undskyldning. Selv er jeg da ikke super glad for nåle, men man mærker ingenting. Til gengæld får man både chokolade, lidt at drikke, en sjov bemærkning og et hyggeligt samvær, alt imens man gør en god gerning. Og jo, det er da også hyggeligt at der er en lille gave til én for hver 10. gang, men jeg ville stadig være bloddonor, hvis der ikke var en gave, bare for at kunne gøre en god gerning, der ikke kan gøres for tit.

Jeg synes januar har lagt hårdt ud. I går var jeg ved lægen og få taget celleskrab for livmoderhalskræft - den undersøgelse man bliver tilbudt hvert 3. år. Og den kan jeg så gå 2 uger og vente på. Men som udgangspunkt må jeg tænke, at jeg er rask. I dag har det så været bloddonor og senere skal jeg, for det ikke skal være løgn, til ekstra teori. Og det er da bare godt, at min kørelærer er ude i "vildt god tid" (hvilket vil sige i morges) med at melde ud, at hun regnede med at se mig til teori her i formiddags (1 time før det startede og jeg lå i sengen endnu!) Dette måtte jeg dog bede hende glemme alt om. I stedet sagde hun, at hun så måtte udsætte det til kl 16. Og fedt nok. Som om jeg ikke har andet at tage mig til. Kæresten kommer hjem kl. 17, og så bruger jeg (igen!) vores fælles tid på at sidde 2-3 timer og tage ene køreprøver.. er ved at få spat.Fik desuden at vide sidste dag af kørelæreren i telefonen, at jeg jo nok blokerede, og at hun var ved at tro, at jeg ikke ønskede kørekort -at jeg måske endda dumpede med vilje. Jamen tak for det da! Selvfølgelig dumper jeg da bare med vilje, for jeg har jo bare sindssygt meget lyst til at bruge al min tid på ekstra teori og desuden betale 580 kr. for ny teoriprøve hele tiden. Jeg ved jo slet ikke hvad jeg skal bruge alle de penge til jeg får som arbejdsløs ..... ja, ironi kan redde én fra mange ting, så som irritation ;) Heldigvis kommer kæresten og henter mig efter teori i aften. Oh joy. :)

Havde ellers bildt mig selv ind, at jeg skulle bruge min sidste "feriedag" til at tænde stearinlys, putte mig under en dyne og se Pretty Woman. Snydt igen ;)
I morgen må så blive dagen, hvor jeg tager en slapper. Hurra for mig!  ;)

Hvad får du tiden til at gå med på sådan en grå januardag?

4 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

Stort tillykke med den fine nål! :)Mit humør er sgu heller ikke lige i top i dag; ved ikke, om det er vejret, eller hvad? Ret sikker på, at jeg havde bedt den kørebitch om at rende mig et vist sted, hvis hun var begyndt at køre lomme-Freud på mig.. så det er nok godt nok, at det ikke var mig, hehe! ;) Ej, tror "bare" det er sådan en slags antiklimaks ovenpå alle festligløjerlighederne i december; personligt har jeg det sådan, at når jeg vågner nytårsmorgen, så måtte det godt være forår for mit vedkommende, så det kan være en barsk omgang at skulle se sig gennem januar, februar (og marts), især når vejret er som i dag. Håber, du får tid til at passe og pleje dig selv i morgen, i stedet - og pøj pøj med teorien! ;)

Anja Sand Bjerre sagde ...

Conni:
Mange tak - ja, er den ikke bare fin? jeg er lidt stolt over den ;) Jeg måtte også lige forklare min kørelærer da hun ringede for et par dage siden, at jeg ikke vidste hvorfor jeg nu var dumpet for 2. gang, og at jeg jo selv er den af os, der er mest tændt på at jeg skulle have kørekortet hurtigst muligt i hus.Om hun forstod ved jeg ikke. Men hvad kan jeg også bruge det til. Det skal bare overstås. Pronto.
Og jeg tror du har helt ret i, at jeg nok har det sådan her pga. en kombi af det dårlige vejr og antiklimakset vi befinder os i nu, som hedder januar ;) Enten må det blive frostvejr så der kan komme lidt sol, eller også bare forår NU. Bare jeg kan undgå dette vejr i hvert fald ;)
Knus,
Anja

Anette sagde ...

Godt nytår kære Anja - og fint som du visuelt varierer dit blog-layout!

Anja Sand Bjerre sagde ...

@ Anette: tusind tak for rosen;-) jeg kan godt lide at hygge mig lidt med at lave lidt godt for øjnene at kigge på, når jeg nu får fint besøg udefra;-)