onsdag den 25. januar 2012

Har du talt med dine fødder i dag?

Og jeg spørger blot fordi, at jeg i dag endelig får det gjort. 
Mine stakkels vinterfødder, der er blevet plaget i flere måneder efterhånden af varme støvler, fugtigt klima, og vandringer på flere kilometer, trænger til lidt tender loving care. Og jeg ved jo godt, at jeg har torteret mine fødder på det groveste, og at de skal smøres ind hver aften, men jeg får det ikke gjort i vinteren, fordi de altid er pakket væk. Sjovt nok kan jeg sagtens huske at give mine fingre creme, lak, etc. fordi de er lige inden for rækkevidde. Men mine fødder..uha da da. Så i dag har jeg bestemt mig for, at jeg skal have gjort mig noget "serious foot-talking" og give de små grissebasser en omgang kærlig pleje.

Til formålet købte jeg til mine fødder for et par måneder siden en helt lille serie fra The Body Shop. Serien består af fodbadesalt, en fodscrub og en fodcreme - alle med pebermynte. Men tror du jeg har fået det brugt mere end sølle en gang? Og det er sådan set for ringe, taget i betragtning, at ens fødder gør så stort et arbejde for én hver eneste dag.

Min fodpleje skal i dag bestå af et dejligt fodbad med fodbadesaltet som jeg lader mine fødder bløde op i i 20 min. Så giver jeg dem en god gang eksfolierende scrub og sliber hård hud af hælene med min gode keramiske fodfil fra Apoteket (Prøv lige sådan en én gang, og du vil ikke fortryde det) Du kan også lave en omgang hjemmelavet scrub til dine fødder ved at følge opskriften her
Hjemmebehandlingen sluttes af med den gode fodcreme, måske lidt lak og et par bløde sokker og mine fødder må være good to go. Tak kære fødder, for alt det I må stå igennem :)

Hvordan behandler du dine fødder?

2 kommentarer:

Conni Nørskov sagde ...

Ahem, der ramte du vist lige et ømt punkt på samvittigheden! ;) Sjovt, som man kan overse fødderne når de er pakket ind, som du skriver. Jeg er i hvert fald mere tilbøjelig til at få dem nurset, når det er varmt og man alligevel har bare fødder hele tiden. Og det er i grunden for dårligt, for de har det jo (også) hårdt her om vinteren, i al den indpakning. Det vildeste jeg har overvejet for nylig er nok at få skiftet lakeringen ud, for den er ved at se lidt træls ud. Men måske man så skulle hive fodbade-apparaturet frem fra gemmerne og gå all-in? Jeg er ikke så meget til fodfil, fordi jeg synes de ofte forværrer problemerne; men en svamp eller vaskeklud kan nu også gøre underværker, efterfulgt af en god fodcreme, som du skriver. Tak for inspirerende reminder om de hårdt prøvede undersåtter! :)

Anja Sand Bjerre sagde ...

@Conni: Jeg var også sikker på, at jeg ikke var den eneste derude, der glemmer sine fødder her i vinteren - de påkalder sig ikke den store opmærksomhed :)
Det gode ved den keramiske fodfil er, at den rent faktisk gør noget ved problemet, frem for at rive mere op i den hårde hud, så en vinder ved mig - og tro mig, det var SKØNT at få gjort noget for mine stakkels tæer - jeg kan kun anbefale dig at hive fodbadet frem ;)