onsdag den 12. oktober 2011

M for....

Murad! Ja, det er faktisk det dagens indlæg skal handle om. For nu vil jeg lige give jer en opdatering på, hvordan jeg har oplevet at bruge nogle af Murads produkter i snart 3 mdr.

Jeg købte for noget tid siden et startkit af Murads Vitalic-serie (læs mere om det her). Dengang havde jeg faktisk ikke de store forventninger til serien, for så meget havde jeg egentlig heller ikke hørt om den, andet end lidt fra Anette på beautyspace. Men jeg måtte jo bare prøve når det sådan var på bud hos dem her

Pakken bestod af:
  1. Energizing Pomegranate Cleanser (50 ml)
  2. T-Zone Pore Refining Gel (15 ml)
  3. Energizing Pomegranate Moisturizer SPF 15 (30 ml)
  4. Skin Perfecting Primer Dewy (4 ml)
Desuden har jeg ved siden af købt deres granatæblemaske, som jeg bruger ca. 1 gang om ugen. Sådan så indholdet af startkittet ud:






For at starte med cleanseren kan jeg sige, at den dufter skønt (men ikke for dominerende) af frugt (granatæble?) og den kommer ud af pumpeflasken som skønt skum. Den udgør både rens og tonic i ét. Den lille flaske fra startkittet holder længe. Huden føles ikke skrællet for al fugt osv. når jeg har brugt den, og man får derfor ikke følelsen af at være "stram i betrækket".

Efter rens har jeg brugt T-zone Pore Refining Gel. Den fordeles på ansigt og hals efter rens. Dens opgave er at afbalancere huden, så den ikke er fedtet i nogle zoner og tørre i andre. Desuden skal denne gel bekæmpe hudorme. Den lille prøve der var med i kittet holdt ikke længe hos mig, så jeg har bestilt en stor størrelse nu. Den er jeg mere tilfreds med, da der er pumpe på flasken. Et pump er nok til ansigt og hals.

Efter trin 1 og 2 påføres cremen. Den er super lækker. Drøj i brug, trækker hurtigt ind i huden og giver megen fugt uden af fedte. Lige sådan en creme jeg vil have.

Efter de første 3 trin har jeg brugt primeren, som ligner en tynd foundation. Den smelter flot og naturligt ind i huden. Der er en smule glans i denne udgave. Har tænkt, at jeg godt kunne finde på at ønske mig den matte udgave af den i gave.

Til sidst er der granatæblemasken, som jeg bruger en gang om ugen.
Der er 6 "kuverter" masker i en pakning. Der står bagpå pakningen, at man skal rense sit ansigt og derefter fordele en hel kuverts indhold ud over ansigt og hals. MEN, her må jeg bare sige, at emballagen er upraktisk. For et helt brevs indhold er ALT for meget på mit ansigt. Det halve kan sagtens gøre det. Derfor har jeg købt mig en lille krukke til at hælde den anden halvdel i. Der er således til 12 behandlinger for mig i 6 breve, og det er jo ikke dårligt. Men jeg ville ønske de kom med en smartere emballage.

Om masken kan jeg sige, at jeg synes den er lækker og god. Fra starten varmede den og var på grænsen til at svie på huden, men det var kun første gang, jeg lagde mærke til dette. Ellers bliver huden skøn og føles frisk. Man skal dog ikke bruge T-zone gel'en efter masken er skyllet af, da masken i sig selv har en let peelende effekt. Man skal nøjes med dagcremen.

Jeg synes rent faktisk godt at jeg kan se på min hud, at produkterne har virket. Jeg får færre bumser og hudormene på næse, i pande og på hage er væk. Normalvis har jeg også både haft fedtede og tørre områder, men det er udjævnet.
Produkterne er virkelig drøje i brug, hvilket også bare duer for en fattigmås som jeg. Fedt er det også, at Murad har gået op i at skrive tal på produkterne (til os, der ikke er vildt meget inde i, i hvilken rækkefølge produkterne bruges altid!) og så kan jeg godt lide, at produkterne er i tube eller pumpeflaske, så man ikke skal grave ned i produkterne, hver gang man skal bruge dem. Et kæmpe plus er også at produkterne er testet og godkendt af hudlæger. Så Murad: I'm in love :)

Nu står jeg så bare og mangler en god natcreme og en god øjencreme.. måske bliver det også i Murad? Glæder mig stadig til at få afprøvet Kiehl's, da jeg stadig har en prøve liggende ved en veninde. Jeg skifter nemlig hudplejeserie efter en god rum tid, selvfølgelig gør jeg det med måde. Men huden har det nemlig med at tilpasse sig og dermed ikke reagere på produkterne efter en tid, synes jeg.

Har du lyst til at prøve nogle af Murads produkter, så kan de stadig fås som kits til 195 kroner lige her :)

Hvilken hudplejeserie er din foretrukne?

2 kommentarer:

Conni sagde ...

Ih hvor det lyder lækkert, alt sammen! Især kunne jeg godt dyrke et produkt til t-zonen, for det er da helt hysterisk, som min næse fedter. Jeg håber selvfølgelig, at det retter sig med produkterne fra Elisabeth Gierus, som jeg lige nu har gang i. Problemet er så bare, at man bagefter skal ud og finde et mere økonomisk alternativ. Min Mataspusher fik mig overtalt til at købe et rensesæt fra Plaisir, og det er som udgangspunkt også lækre produkter, men efter min mening er de bare alt for parfumerede. Så lige nu overvejer jeg faktisk, om jeg skal sætte resten til salg på min salgsblog. Så når EG-produkterne er opbrugt, skal jeg i gang med at finde mine nye favoritter. Kan godt følge filosofien med at skifte en gang i mellem, men det er også lidt træls, når man endelig finder noget, man kan lide. Pyha, det lyder som om jeg gør det til et træls projekt.. det er det jo ikke! Det er superskønt, med alle de dejlige produkter der findes derude! ;)

Anjainspace sagde ...

Jeg er rigtig glad for den der gel. Jeg har altid haft problemer med at bive fedtet i panden, og der synes jeg altså også den gør arbejdet godt;)

eg kan se at du er helt vildt glad for dine EG-produkter? De lyder også vildt lækre! Jeg har selv samme problem med at finde et pribilligt hudplejealternativ, men for det meste er det kun et enkelt produkt jeg skifter ad gangen og så går dt nok endda.

Min erfaring med Plaisir er, at de ikke rigtig gør nogen forskel, og så er de ret parfumerede, som du også skriver. Så jeg vil hellere spare pengene op og få lidt mere smæk for skillingen. ;)

Kan godt følge dig i, at det er træls at skulle finde andre produkter. Jeg tror måske jeg kommer til at skifte lidt mellem Murads vitalic serie og deres c-vitamin serie. Men nu ser vi :) Måske bliver jeg også helt forelsket i Kiehl's :)