onsdag den 19. oktober 2011

En farlig fætter,3 gode glas og lidt farve til læberne

Synes egentlig, at jeg har haft travlt nok i dag, men ikke med nogle "øv-opgaver". Bare rart at  føle, at dagen går med noget, som jeg har kunnet lide. Jeg tror også, at jeg bevidst har holdt mig lidt igang,  Vi fik bare at vide hos anden aktør i dag, at vi ville blive indkaldt til et møde med vores konsulent næste uge. Der skal skæres ned , hvilket vil sige, at kursuslokalet vil blive solgt fra næste mdr. og at vi ikke rigtig ved hvad der ellers skal foregå, for det ved de ansatte jo nærmest heller ikke, har jeg en fornemmelse af. Så jeg går egentlig og er bange for, at min konsulent laver en panikhandling og smider mig ud i det første og det bedste fordi de skal have skrabet de sidste penge ind for mig, inden de lukker.. :/  Kan ikke undgå at have nogle tanker omkring det.. og igen begynder tankerne at køre om, hvad det er jeg overhovedet har lyst til. Jeg har også bare været dødtræt de første dage her. Men jeg er bare i en situation lige nu, hvor jeg ikke kan fjerne stressmomenterne helt. Jeg kan bare trække vejret dybt og vente på, at stormen er redet af. Snart får jeg flere dage, hvor jeg igen har knap så mange ting at fundere over og knapt så mange ting at flyve og fare til - håber jeg.

Nå, men min søde kæreste kom i går hjem med et stort græskar. Det var til mig, så jeg kunne gentage succes'en fra sidste år med at få lavet en højst uhyggelig græskarmand :) Det fik jeg fedtet rundt med i dag efter jeg havde været på "kursus". Nu ved jeg, at der sikkert er nogle, der sidder og tænker, at man kan bruge kødet fra græskarret til en masse godt, men jeg vidste ikke, hvad jeg skulle bruge det til, og det er vel også forskelligt, hvor god græskarret er at lave mad af afhængigt af typen.
Efter jeg havde udhulet græskarret efter alle kunstens regler, fik jeg penslet det indeni med Atamon. Så skulle det nemlig kunne holde længere. Jeg nænnede ikke at stille min græskarmand udenfor døren da han endelig var færdig. Resultatet blev følgende:

Efterfølgende fik jeg tid til at lave lidt hjemmesyltede sager. Jeg smagte de mest lækre agurker og rødbeder ved min storesøster for nogle uger tilbage, og jeg har siden da gået og brygget på at få lavet lidt til os selv. Jeg fandt to opskrifter fra Camilla Plum og gik igang. Jeg måtte sande, at det jeg troede blev en ordentlig røvfuld agurkesalat kun blev til et enkelt stort glas. Af de syltede rødbeder fik jeg 1½ glas. Glæder mig til at smage, om syltemøget nu kan blive lige så godt som min søsters :) Indtil videre skal glassene jo bare stå og tage smag lidt tid, men det ser nu godt ud i køleskabslågen. :) Agurkerne blev lagt i lag med chili og peberrod og overhældt med en klassisk eddikelage. Rødbederne er kommet i en klassisk eddikelage og ikke andet.

















I dag var desuden også dagen, hvor min minianmeldelse af Cliniques Chubby Stick blev lagt ud på Beautyspace. Du kan se den som PDF lige her
Føler det virkelig som en cadeau, at Anette sagde ja til at jeg måtte være med til at anmelde. Gør det gerne igen, hvis jeg da kan få lov, for det var en fed opgave :)

Nå alle smukke mennesker. God onsdag - og sov godt :)

2 kommentarer:

Conni sagde ...

Ih altså, hvor er du kreativ. Den er bare superflot, den græskarmand! Forstår godt, du ikke kan nænne at sætte ham udenfor ;)
Og huslig er du også - det er så lækkert med hjemmesyltede ting, selv om det ikke lige er det, vi får gjort mest i her. Da jeg var i huset for hundrede år siden foregik det på gammeldaws manér (det var på en stor gård med 3-4karle) med hjemmesyltede alt-muligt, hjemmelavet leverståhej, jordbærmarmelade osv., ogsv. Tingene smager altså bare bedst, når de er hjemmelavede!

Anjainspace sagde ...

Tusind tak ;)Jeg synes nu det var lidt af et hestearbejde for kun et par få glas af hjemmesylt, så jeg håber virkelig det smager så englene synger ;) Så kand et være jeg får mod på at lave mere ;) Jeg skal lige blive lidt mere fortrolig med det, men tror godt jeg kunne blive forfalden til at lave sådan nogle ting lidt mere ;)