onsdag den 21. september 2011

Længe siden sidst..

Ja, jeg ved godt det er længe siden, men jeg synes simpelthen jeg har haft så meget om ørerne, både på det følelsesmæssige plan og bare generelt.

Oveni har jeg skullet passe lidt ekstra på mig selv ovenpå al den jobsøgning, for NEJ..man har IKKE fri når man er arbejdsløs.. og JA, man bliver behandlet som var man kriminel.. de er over én som gribbe! Jeg håber virkelig, at der bliver lavet nogle tiltag fra den nye regerings side, så det bliver bedre forhold for syge og arbejdsløse.. 

Jeg går i forvejen  i panikmode over, at jeg ikke ved hvor jeg skal søge, og hvad jeg i det hele taget skal i denne situation.. og fra anden aktør (Jobdk) har jeg jo bare fået at vide, at jeg "bare skal blive ved." Det sidste stykke tid har jeg fået smidt det ene job efter det andet i min mailboks, som jeg senest har skullet svare på næste formiddag. Det duer simpelthen ikke for mig. Jeg skal vide hvem jeg kommer ud til og have fast base, hvor jeg frem for alt føler mig tryg. Og det ved Jobdk sådan set godt.  Mildt sagt synes jeg ikke de er en fis værd. og luften går jo også af ballonen for real på et tidspunkt, når man aldrig lader sig selv holde fri..  men anyways, så er alt det virak endt ud i nogle dages sygemelding. Igen kan  kan jeg blot konstatere, at den eneste der passer på mig, er mig.

Så nu er det op på hesten igen. Jeg har fået gang i mine meditationscd'er igen, jeg er begyndt til pilates, og så har jeg påbegyndt et nyt maleri, som jeg har valgt at kalde "Uglen Ejvinds fødselsdag." Helt færdigt er det dog ikke endnu.

 


Jeg kan mærke, hvor godt det er for mig at male. Det er og bliver mit fristed for tanker og følelser. Man kan faktisk godt male sig glad.

Noget andet, der kan gøre mig glad er, at Anette igen har en af sine fantastiske give-aways, hvor du kan vinde Tromborgprodukter for en halv formue lige her 

Jeg skal forresten igang med at tage kørekort, så jeg kommer muligvis heller ikke til at skrive så mange indlæg på bloggen det næste stykke tid, desværre.. men jeg håber stadig, at I vil følge med :)

God dag allesammen!

2 kommentarer:

Conni sagde ...

Hej Anja!
Skønt at høre, at du stadig er her, og ja, jeg ved lige præcis hvad du mener; er selv ledig/jobsøgende, og kender det rådne system alt, alt for godt! Det er utroligt, at uanset om der er stor arbejdsløshed eller stor mangel på arbejdskraft, så er og bliver det sgu arbejdsgivers marked. Undskyld jeg bander på din blog, men det pi.... mig virkelig af, og jeg er alvorligt bange for, at det ikke ændrer sig ret meget, uanset hvilken regering vi har. Anyways, du må gerne kontakte mig på mail, hvis du trænger til at "snakke". Hvis du ikke har min mailadresse længere, så smid lige en kommentar på min blog, for jeg har slettet adgangen til den via min profil (fordi jeg skal have oprettet en ny mailadresse specielt til bloggen). Og så i øvrigt stort tillykke med dagens vinder ovre hos vores dejlige, fællles beauty-Anette - håber, det hjælper lidt på humøret? ;) Og god vind med kørekortet - det bliver en dejlig befrielse, kan jeg love dig. Det er såmænd kun 4 år siden jeg selv tog det, og det er jo en hel verden af muligheder, der åbner sig. Jeg får lidt travlt i dag, men vil ønske dig rigtig god weekend og pøjpøj med det hele.. jeg bliver i hvert fald hængende her "in space"! Knuz, Conni

Conni sagde ...

p.s. Fedt maleri! ;)