onsdag den 31. august 2011

Et sandt farveflor

Det er hvad jeg har fået ud af mit påbegyndte maleri fra morgenen af. Det spændende ved at påbegynde et maleri er, at jeg enten har en helt specifik idé, eller også lader jeg bare penslen gøre sit uden at have en forudgående idé.

Ved dette maleri var det penslen, der bestemte hvad der skulle males. Jeg havde ikke en forudgående idé. Det var bare ren afslapning ikke at være bunden af en bestemt form eller en bestemt idé, men bare mærke de flydende bevægelser. Og vupti.. en nøgen dame midt i en blomsterhave, eller hvad det nu er det er blevet til :)

Jeg er indtil videre ok tilfreds, selvom der dog skal justeres på farverne, så der er enkelte steder, hvor der skal være mere smæk på farven. Men indtil videre er det vidst ok. Blev da helt overrasket over, at jeg indeholder sådanne strøg også
Men nu må jeg bare høre: hvad synes du om det?


5 kommentarer:

Conni sagde ...

Jamen er det ikke Eva selv, der står der og frister midt i Paradiset? :) Altså, sikke nogle lækre farver! Det er vildt godt, synes jeg, og man kan slet ikke undgå at blive i godt humør af at kigge på det! Jeg får da helt lyst til at grave mit eget malergrej frem, igen. ;)

Anjainspace sagde ...

Conni: Jo, jeg tror du har ret - det er nok Edens Eva ;) Er glad for du kan lide det ;) Grav endelig dit malergrej frem - så kan vi lave kunstnerklub :)

Maria sagde ...

Uh, er helt vild med det! :) hvor er du altså bare dygtig. Glæder mig til at se det færdige resultat :)

Anjainspace sagde ...

Maria: Tusind tak for rosen ;) Det bliver ikke supermeget anderlede som færdigt maleri. Der kommer bare lidt mere farve på.

Maria sagde ...

Så lidt da:) Okay, men det bliver da stadig spændende at se. :)