onsdag den 10. august 2011

En god veninde og en is med god samvittighed

Så har ferieperioden efterhånden været ovre i et par dage, og jeg må hellere komme lidt igang her på bloggen igen.


For lidt over en uge siden havde jeg besøg af min bedste veninde siden børnehaveklassen. Hun bor i København og det er (desværre) ikke så tit vi ser hinanden som vi gerne ville. Men efterhånden er vi kommet til den konklusion, at det bare er med at få allermest ud af den tid, hvor vi så er sammen. Og det går uden problemer vil jeg sige. Utroligt som vi kan komme ind i den gamle omgangstone osv. Og selvom det er længe siden vi sidst så hinanden, har jeg snart ikke den ting, som jeg ikke kan sige til hende. Hun inspirerer mig og gør mig glad - hun vil mig altid det bedste og omvendt.


Min veninde gør også alt det gode for sig selv, som jeg ville ønske jeg var bedre til. Hun spiser sundt, motionerer og tager på afslapningsferier alle mulige lækre steder hen. Nu er hun f.eks. på Lesbos på retreat - og hvem ville ikke lige gøre hende kunsten efter?


Men for at komme til sagen, så kom hun med en fantastisk opskrift på sund is (og ja, jeg mener virkelig at den kun kan være bedre end fed softice eller andet købeis!) I skal lige have et billede af den - og min smukke veninde der står model :



Er hun ikke bare smækker-lækker ;)
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Jeg giver gerne opskriften ud. Og ja, den lyder mærkelig. Jeg troede seriøst ikke først at det ville blive godt. Men NØJ hvor blev det godt. Det gode ved isen er, at grundopskriften er den samme, men den kan smagsgives med alt efter smag, det være sig vanillesukker, nescafé, chokoladestykker, frugt eller andet efter samvittighed og smag :) Det gode ved denne is er også, at bananerne mætter, og derfor kan man ikke spise uanede mængder. Desuden kan man altid have nogle frosne bananstykker liggende i fryseren.
Opskrift på "sund" is:
  1. 4-5 modne bananer
  2. 1 spsk. peanutbutter (crunchy)
  3. lidt mælk
  4. evt. smagsgiver, f.eks. vanillesukker, chokolade etc. (kan også udelades)
Bræk bananerne i stykker og put disse i en frysesikker boks. frys bananerne i et par timer. Blend bananerne med peanutbutter, lidt mælk og evt. smagsgiver og blend til du har en tyk softicelignende konsistens og servér med det samme.


Har selv ige lavet mig en portion for et par min. siden og vil nu se en film indtil kæresten er hjemme. Uhm...  :)


Har du nogle gode opskrifter eller andre fifs til at stille lækkersulten?

1 kommentar:

Maria sagde ...

Hej Anja!

Fedt at du også findes her i blogland! :D Velkommen til!

Lyder super hyggeligt med veninde-besøg, og super lækkert med opskrift på sund is! Den tror jeg vidst lige, jeg nupper ;)