mandag den 25. juli 2011

Nogle af mine favoritter... og måske en ny til listen?

Nu når min første ferieuge mildest talt ikke var noget at skrive hjem om i mange henseender, har jeg i dag valgt at tage et par af mine favoritter ud af skønhedsarsenalet når det vedrører et par timers forkælelse, for det vil jeg lave for mig selv i morgen! Jeg skal bruge følgende:

1. Bodyscrub fra Karmameju "Air 02"
2. Ansigtsscrub fra Beaute Pacifique - 
3. Hårmaske fra Trevor Sorbie til langt hår
4. Hårolie fra Revlon til lysnet hår
5. Serum fra Ole H
5. Ansigtscreme fra Clean Scene med spf 15 + øjencreme (se indlæg fra tidligere) fra Natuvive
6. God film og en kop pure te fra pukka - eller et glas æblemost med kirsebær fra Nybro Frugt bragt hjem fra kirsebærfestivalen i Kerteminde (og måske popcorn - hvis det er weekend!)

Bodyscrub'en fra Karmameju fik jeg faktisk først øjnene op for for nogle måneder siden. Ja, man kan godt bruge den fra Matas. Men denne her er bare så meget anderledes. Saltet "smelter" på huden og kradser ikke. Duften er frisk og det bedste ved denne scrub er, at den indeholder så mange gode og plejende olier, at man bare skal duppe huden tør med et håndklæde.. så slipper man faktisk for at smøre sig ind i yderligere cremer, etc. Scrub'en fås i to varianter: "Air 02" som dufter af lavendel og appelsin, rosmarin og pebermynte. Opstrammer og genopbygger huden samt skaber klarhed og ro i sindet.
Udgave nr. 2 hedder "More 03" dufter af lavendel, krusemynte, grapefrugt- og patchouli. Denne scrub fjerner spændinger, stimulerer og opfrisker lymfesystemet og forynger huden.
Min yndlingsudgave er "air 02". Den dufter helt fantastisk og bliver afhængig af den. Desuden er mærket uden parabener, animalske produkter, syntetisk parfume, petrokemikalier, SLS/SLES, phtalater og sulfater. De indeholder dog naturlige olier - så man er jo stadig ikke 100% dækket ind når det kommer til allergirisiko.
Beaute Pacifiques ansigtsscrub er en cremet ansigtsscrub med små blå skrubbekorn i. Den er udmærket, men ikke det helt vilde sus. Kender du en bedre, er du mere end velkommen til at kommentere ;)

Da jeg ofte får lyse striber har håret brug for noget ekstra, da det med tiden kommer til at ligne hø. Jeg har eksperimenteret med forskellige hårkure derude og der er også rigtig mange gode. Jeg vil anbefale Trevor Sorbies hårkur specielt til glat hår. Den skal sidde i 5-10 min (og gerne længere) og skylles ud. Efterfølges kuren af  "Brilliant Hydra Elixsir", som er en olie til håret, har den virkelig kunne gøre noget ved mine spaltede og tørre spidser!

Jeg vandt for et par mdr. siden Ole H's "3 little wonders kit" og må indrømme, at det er nogle virkelig lækre produkter. Desværre er min serum også ved at være brugt og jeg kan desværre ikke altid købe hans produkter fordi pengene ikke er der til det. Men de er bare pengene værd pga. deres "mums-effekt" ;) Jeg har ovenpå cremen prøvet en ny creme med navnet "Down For Defense" med spf 15 fra Clean Scene. Der er yumberry i, som efter sigende skulle beskytte mod frie radikaler. Den mærkes godt på huden og absorberes hurtigt samt at den jo dufter godt af bær. Men synes ikke man får en stor tube for 175 bobs- selvom den er drøj i brug, tror jeg hurtigt jeg får den brugt.

På Facebook får jeg updates fra Helle Thorup Spa og kunne i dag se, at de kørte tilbud på starterkits fra Murad. Dette kom faktisk meget belejligt, da jeg er ved at mangle et plejesæt og jeg har prøvet at købe deres vitalicæske (nedsat til 195 kroner), da jeg tror det er denne der passer bedst til min hud.. Måske får jeg et nyt favortimærke til listen? Jeg skal i hvertfald nok give en update.

Tilbage er der nu for mig at vælge hvilken film jeg skal se i morgen og hvad jeg skal hygge mig med i morgen. Har du nogle gode forslag, må du endelig skrive det her - både forslag til film, hygge og hudpleje ;)

Ingen kommentarer: