søndag den 24. juli 2011

En underlig dag blev til en underlig uge...

Kender du det, at man synes det har været verdens mærkeligste dag (eller uge) og bare ikke kan definere helt hvorfor? Sådan har jeg haft det den sidste uge på en rigtig "øv" måde. Ugen har simpelthen været fyldt med ting, hvor jeg bare har haft lyst til at sige "ARGH!"

I lørdags kørte vi på ferie til Fyn. Vi var forsinket og begyndte at få stress, fordi min søster og jeg skulle nå toget fra Odense Banegård til Take That. Vi nåede det 7-8 min. før toget gik. Som I så kan se på et af de tidligere indlæg, blev koncerten aflyst. Vi stod op i toget hele vejen hjem og blev hentet på Odense Banegård. Da vi havde købt billetterne af en af mine kusiners veninder (der bor i Odense) er der nu spørgsmålet om vi mon får pengene tilbage..  

Da min kæreste kørte os hjem på Campingpladsen, fortalte han mig, at han havde tabt en flaske med hyldeblomstsaft i teltet, hvilket havde resulteret i, at flasken var gået i stykker, havde lavet hul i teltdugen og dernæst var der 1 liter fedstads der skulle tørres op..! Næste dag opdagede vi, at den ene af vores dyrt indkøbte stole var i stykker, og at der var hul i et vindue i teltet!

Nå, men disse ting måtte vi jo bare leve med og få en god ferie. Et par dage havde vi sammen på pladsen med min søsters familie og os selv. Fantastiske dage med masser af sol (blev rød selvom jeg havde solcreme på - AV!) og ture til Faaborg og kirsebærfestival i Kerteminde. Det var simpelthen skønt!
Pladsen på en god dag

I fredags tog vi hjem grundet dårligt vejr. Nok var det dårligt vejr fra morgenen af, men vi bestemte os til at tage til Egeskov Slot. Da vi kom hjem blæste det en storm og regnede som jeg aldrig har set det før. Teltpløkkerne stod i mudder og kunne til sidst ikke holde. Om aftenen blev vi nødt til at pakke alt - med mudder og hele halløjet-  da teltet ikke kunne holde og det regnede ind. Jesper løb ind og fik afregnet i receptionen. Da vi så var kørt kommenterede han bon'en. De havde trukket et ekstra beløb. Lige prikken over i'et! ;) Jeg ringede til dem og fik så at vide at vi havde betalt det ekstra beløb fordi de havde lavet en regnefejl da vi havde bestilt for ½ år siden.

Egeskov - i ok vejr!

Da vi bor i lejlighed måtte vi køre ned til mine forældre og fylde deres hus med mudrede ting og sager. Vi var hjemme kl. 00.30 og trængte bare til et varmt bad og hvile - tænk sig at pille telt ned i stormvejr! Da vi kom hjem hørte jeg først at Amy Winehouse var død og det skrækkelige der er sket i Norge.
Først i går eftermiddags var vi færdige med at gøre ting rent for mudder og havde slået teltet op i haven til tørre. Nu er vi snart klar til at vende snuden hjemad igen og tilbage står jeg som skrevet først i dette indlæg med en følelse af: "Hvad pokker skete der lige dér?!" eller mere enkelt en følelse af "ARGH!" Nu trænger jeg virkelig bare til at få en ordentlig ferie uden flere af den slags oplevelser.

Som en lille solstråle denne uge har Anette igen en konkurrence kørende på www.beautyspace.dk - en overlækker creme fremstillet specielt til dig! Så skynd dig hellere at kigge forbi. Vinderes udtrækkes mandag, så du kan lige nå det, hvis du er hurtig ;)

Har du nogle gode forslag til hvad resten vores ferie kan gå med for at undgå total breakdown og/eller har du været ude for noget lignende ovenstående? Smid gerne en kommentar!


See you later!

1 kommentar:

Anette sagde ...

Fin blog kære Anja - fortsat rigtig god søndag.